FacebookTwitterLinkedIn

Procter&Gamble, producătorul american de bunuri de larg consum, este liderul consumului de publicitate TV în primele șase luni ale acestui an. Campaniile comandate au acumulat 43.348 puncte de audiență (Gross Rating Points – GRP’30) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani). Acest buget de audiență este mai mare cu 37,1% față de cel înregistrat în aceeași perioadă a anului trecut. Este cea mai mare creștere procentuală din TOP 10 advertiseri pe televiziune. Creșterea liderului publicității poate fi interpretată ca un semnal către piața de publicitate potrivit căruia: „lucrurile merg bine în România!”

Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. În fapt, GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte. GRP-ul este moneda unică de tranzacționare a spațiului de publicitate TV.

Reckitt Benckiser, compania britanică ce deține brandurile Cillit Bang, Calgon și Vanis (curățenie casnică), dar și medicamentul Nurofen (OTC), s-a plasat pe locul doi în topul celor mai mare investitori în publicitatea TV, cu un buget de 32.188 GRP’30 pe targetul comercial. Volumul este în creștere cu 13,9% față de primul semestru al anului 2015.

VEZI TELEVIZIUNILE CU CELE MAI MARI VÂNZĂRI DE PUBLICITATE – SEMESTRUL I 2016

Topul arată ofensiva producătorului de medicamente Zdrovit pe televiziune, după ce în anii trecuți a „cucerit” piața de radio. Astfel, bugetul de audiență a crescut cu 314,1% față de 2015, ajungând pe a patra poziție cu un volum de 28.009 GRP’30 pe targetul comercial. Zdrovit deține, printre altele, brandurile Anticârcel, Bilomag Forte, ColonProtect și Supramax.

Alte companii care au înregistrat creșteri ale consumului de publicitate TV: Orange (8,5%), Vodafone (17,4%), Coca-Cola Company (7,5%), Ferrero România (15,5%), Nestlé (31,1%), Johnson&Johnson (37,1%), Terapia SA (41,4%), Henkel (18%) și Bergenbier S.A. (54,1%).

Companii care și-au redus consumul de publicitate în prima parte a acestui an comparativ cu primul semestru 2015: Unilever (-17,1%), Telekom (-57,5%), Beiersdorf AG (-4,2%), L’Oreal (-10,5%), Studio Moderna (-23,1%), Heineken (-33,3%), Lidl (-4,1%), GlaxoSmithKline (-50,4%) și Chipita (-17,5%).