FacebookTwitterLinkedIn

Anul trecut, Unilever, compania care deține printre altele brandurile Dove, Dero, Rama, Cif, Domestos și Rexona, a acumulat pentru campaniile de promovare pe care le-a comandat un volum de audiență de 68.894 Gross Rating Points (GRP’30) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani). Pe baza punctelor de audiență (GRP), clienții cumpără timpi de publicitate la televiziuni.

Antena 1 a livrat cel mai mare buget de audiență pentru reclamele inserate de Unilever: 12.176 GRP’30 target comercial. Pe locul secund în planul de media s-a aflat Kanal D, cu 10.391 GRP’30 target comercial.

De abia pe locul trei se află liderul pieței TV, Pro TV, cu un volum de 9.754 puncte de audiență (target comercial).

De remarcat că Unilever a folosit din plin televiziunile grupului Intact, obținând 20.458 GRP’30, adică 29,6% din totalul audienței obținute. Asta în timp ce grupul Pro TV S.A. a livrat 15.762 GRP, reprezentând o cotă de 22,8%.

Pe locul patru în planul de media al Unilever s-a aflat Național TV, o televiziune cu un public atras de serialele coreene și indiene, care a livrat 5.155 GRP’30 target comercial.

Alte televiziuni cu volume mari de audiență pentru Unilever: Antena 3 (5.066 GRP’30 target comercial), Acasă TV (4.026), Prima TV (3.792), România TV (2.185), Euforia (1.793) și Diva Universal (1.425).

De remarcat că Unilver n-a consumat pe B1 TV (10,8 GRP-uri), probabil din cauza reacției lui Robert Turcescu la adresa campaniei Rama din școli (Nadia Comăneci), de anul trecut. Pe stația concurentă, Realitatea TV, Unilever a consumat 234 GRP’30 target comercial.

Unilever n-a inclus în planurile sale de media televiziunile: U TV, Cartoon Network, ETNO TV, Disney Junior, Boomerang și MGM.

Vezi ce televiziuni a folosit Orange pentru a-și promova ofertele în 2013!