Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Topul investitorilor în publicitatea TV din 2013: Orange

Orange
În 2013, Orange România a fost cel de-al doilea mare investitor în publicitatea TV. Acesta și-a derulat campaniile de promovare pentru serviciile de comunicații pe 27 de televiziuni. Pro TV și Antena 1 au furnizat cele mai mari volume de audiență pentru Orange.

Campaniile comandate de Orange au acumulat anul trecut un volum de audiență de 75.315 Gross Rating Points (GRP’30) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani). Pe baza punctelor de audiență (GRP), clienții publicitari cumpără timpi de publicitate de la televiziuni.

Pro TV a livrat cel mai mare volum de audiență pentru Orange: 25.465 GRP’30 pe targetul comercial. Antena 1 a furnizat un volum apropiat de competitorul său: 22.959.

Grupul Pro TV S.A., care cuprinde Pro TV, Acasă TV, Pro Cinema, Acasă Gold, Sport.ro și MTV România, a livrat pentru Orange circa 29.969 GRP’30 pe targetul comercial, adică 39,8% din bugetul total consumat în 2013.

Pe televiziunile trustului Intact, Antena 1, Antena 2, Antena 3, Euforia și GSP TV, Orange a consumat 25.239 puncte de audiență, reprezentând 33,5% din total audiență TV.

Concentrarea promovării Orange pe televiziunile celor două trusturi concurente este evidentă.

Kanal D și Prima TV au fost următoarele două televiziuni plasate în planurile de media ale Orange cu 7.383, respectiv 6.269 GRP’30 pe targetul comercial.

Alte canale TV pe care Orange a acumulat peste o mie de puncte de audiență: Acasă TV (2.585), Național TV (1.327), Pro Cinema (1.100) și Antena 3 (1.039).

 Pe televiziunile de știri B1 TV și România TV, campaniile Orange au obținut 976,5, respectiv 882,7 puncte de audiență pe targetul comercial. TVR 1 a furnizat doar 544,3 puncte de audiență.

Singura televiziune pentru copii și tineret intrată în planurile de media ale Orange a fost Disney Channel: 128 puncte de audiență pe targetul comercial.  

Orange nu a consumat publicitate pe Diva Universal, Universal Channel, Film Café, History Channel, TV Paprika, ETNO TV, TCM  și pe alte 12 stații de nișă.

Vezi și investițiile publicitare TV ale Procter & Gamble în 2013!

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii