FacebookTwitterLinkedIn

În anul pandemic 2021, producătorii, distribuitorii și rețelele de retail farmaceutic și-au menținut investițiile în publicitatea pe televiziune. Sectorul farmaceutic rămâne cel mai mare consumator de publicitate TV din România.

Campaniile de publicitate derulate de 39 de firme din domeniul farmaceutic (producție, distribuție și retail), monitorizate de „Forbes România”, au acumulat un volum de audiență de 528.027 GRP’30 pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani).

Volumul este mai mare cu 1,5% față de cel înregistrat în 2020 și reprezintă 23,8% din audiența totală obținută de clienții publicitari pe TV în cursul anului 2021. Aproape un sfert din audiența totală a fost consumată de reclamele pentru medicamente (OTC).

Notă: Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte. GRP-ul este moneda unică de tranzacționare a spațiului de publicitate TV. Un GRP’30 pe targetul comercial reprezintă 41.000 de telespectatori.

Zdrovit România, distribuitor de suplimente alimentare, medicamente OTC și cosmetice, a ocupat și în 2021 primul loc în topul domeniului farmaceutic, cu un volum de 116.516 GRP’30 target comercial, în creștere cu 5,3% față de 2020.

Pe locul secund a urcat NaturPharma Products, distribuitorul de medicamente și suplimente al companiei Farma-Derma Italia, cu un volum de audiență de 67.699 GRP’30 target comercial, în creștere cu 58,5% față de anul precedent. NaturPharma Products distribuie, printre altele, brandurile Urimil, Cicatridina, Proxel, Stomachon, Livuron și Femovita.

Compania Reckitt Benckiser are în portofoliul său medicamentele Nurofen și Strepsils (OTC), dar și brandurile Cillit Bang, Calgon și Vanish. Monitorizarea „Forbes România” nu indică diferențiat (pe branduri) consumul de publicitate pe Nurofen și Strepsils. Pentru toate brandurile sale, Reckitt Benckiser a obținut un volum de audiență de 44.162 GRP’30 pe targetul comercial, ocupând locul 7 în topul general al consumatorilor de publicitate TV (scădere de 31,4% față de 2020).  

Printre companiile care și-au crescut consumul de publicitate TV comparativ cu anul 2020 se numără: Sanofi-Aventis (10%), Biofarm (0,2%), Catena (11,5%), Fiterman Pharma (28,8%), Worwag Pharma (288,3% !!!), Queisser Pharma (22,5%), MagnaPharm (9,2%), Himalaya Company (3,9%), Dr. Reddy’s Laboratories (7,4%), Mylan (2,6%), Help Net (89,5%) și Pharma Brands (38%).

Printre firmele care și-au redus consumul față de 2020 se numără: GlaxoSmithKline (-16%), Dr. MAX (-16,4%), Terapia (-6,7%), Aflofarm (-32,6%), Sandoz (-13,8%), Berlin-Chemie (-15,2%), Johnson & Johnson (-35%), Bayer (-46,2%), Omega Pharma (-72,5%), Angelini Pharmaceuticals (-34,2%), Farmaciile Dona (-19,7%) și Boiron (-23,4%).