FacebookTwitterLinkedIn

Cei cinci mari operatori de telecomunicații au obținut pentru reclamele comandate pe televiziune un volum de 80.402 puncte de audiență (Gross Rating Points – GRP’30) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), în primele șase luni ale acestui an. Bugetul este mai mic cu 23,7% față de cel din semestrul I 2015.

Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. În fapt, GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte. GRP-ul este moneda unică de tranzacționare a spațiului de publicitate TV.

Consumul companiilor telecom reprezintă 7,6% din bugetul total de audiență furnizat de piața TV în perioada analizată.

Topul investitorilor în publicitatea TV în primul semestru al anului 2016 

Scăderea de pe această piață se datorează companiei Telekom România, care și-a redus la mai mult de jumătate consumul de publicitate TV față de anul trecut: 57,5%. Volumul de audiență s-a situat la 22.950 GRP’30 pe targetul comercial, în spatele concurenței Orange – 26.363 puncte de audiență, respectiv Vodafone – 25.373 puncte de audiență.

Orange și-a crescut consumul cu 8,5%, în timp ce Vodafone a înregistrat o creștere de 17,4%.

Cei trei operatori de telefonie mobilă se află în TOP 10 cei mai mari investitori în publicitatea TV.