Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Topul companiilor cu cele mai mari investiții publicitare în PRESA SCRISĂ – anul 2015

Numărul de machete publicitare apărute în presa scrisă (ziare naționale, ziare locale și reviste), în anul 2015, a fost de 68.924, arată studiul „Monitorizarea Investițiilor în Publicitate” (MIP), realizat de BRAT. Cifra este mai mică cu 16,4% față de anul 2014.
ziare

În 2015, volumul brut de publicitate investit în presa scrisă s-a ridicat la 133.002.597 euro (rate card), conform studiului MIP, realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT). Bugetul calculat la tarifele-listă (rate card) este mai mic cu 11,7% față de cel din 2014.

Trebuie precizat faptul că acest buget a fost calculat la tarifele-listă de publicitate ale fiecărei publicații, buget din care NU au fost scăzute discounturile și gratuitățile oferite de editori către clienți.

Cei mai mari investitori în publicitatea din presa scrisă au fost companiile de retail și operatorii de telefonie mobilă.

Lanțul de magazine Lidl a comandat 2.249 de machete publicitare, reprezentând un volum brut de 14.620.312 euro (rate card). Lidl este lider autoritar în consumul de publicitate în print.

Pe poziția a doua se plasează Orange, cu un buget de 7.372.907 euro (rate card) pentru 1.885 inserții.

A treia poziție este ocupată de Telekom, cu 1.070 de machete publicitare care au totalizat 3.550.013 euro.

BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii