Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Topul companiilor cu cele mai mari investiții în publicitatea TV – ianuarie și februarie 2014

televiziune.jpg
Producătorii de bunuri de larg consum (categoria „Fast-Moving Consumer Goods - FMCG) au fost cei mai mari consumatori de publicitate TV în primele două luni ale acestui an. Unilever a acumulat cel mai mare volum de audiență pentru reclamele comandate în ianuarie și februarie.

În perioada 1 ianuarie – 28 februarie 2014, campaniile de publicitate pentru brandurile companiei Unilever au obținut un volum de 17.196 puncte de audiență pe targetul comercial (Gross Rating Points – GRP). Pe baza punctelor de audiență, clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. Volumul de audiență al Unilever este mai mare cu 6,2% decât cel din aceeași perioadă a anului trecut. Astfel, Unilever se află pe primul loc în topul investitorilor în publicitatea TV din intervalul amintit.

Procter & Gamble, liderul publicității TV din 2013, a consumat 10.992 GRP’30pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), cu 25,9% mai puțin decât în primele două luni ale anului 2013. Acesta se află pe locul secund în topul investitorilor publicitari.

De remarcat că începutul fiecărui an este mai sărac în publicitate. Sunt companii care își „dezmorțesc” bugetele de promovare la sfârșitul primul trimestru al anului, în funcție de planurile de vânzări și de obiectivele urmărite.

Studio Moderna, al treilea investitor în publicitatea TV, a acumulat 10.083 GRP’30pe targetul comercial, acest volum fiind redus cu 29,2% față de anul 2013.

Alți clienți publicitari care au fost activi la început de an:

Reckitt Benckiser – 8.456 GRP’30pe targetul comercial (creștere de 5,3%);

– Beiersdorf AG – 5.887 GRP’30pe targetul comercial (creștere de 216.7%);

GlaxoSmithKline – 5.650 GRP’30pe targetul comercial (creștere de 7,4%);

– Sandoz – 5.607 GRP’30pe targetul comercial (- 0,6%);

– Nestlé– 5.466 GRP’30pe targetul comercial (+ 10,9%);

– Heineken – 5.396 GRP’30pe targetul comercial (+ 189.6%);

Mondelez România – 5.170 GRP’30pe targetul comercial (- 21,1%);

Se constată absențele din primele locurile ale topului ale operatorilor de comunicații mobile, care au avut o strategie discretă de promovare la început de an.

De asemenea, majoritatea clienților publicitari din fruntea clasamentului au înregistrat creșteri ale consumului de publicitate, un semn care poate fii încurajator pentru creșterea bugetelor de publicitate din acest an.

Vezi și bugetele de publicitate atrase de televiziuni în primele două luni ale anului 2014!

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii