Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Topul companiilor cu cele mai mari bugete de publicitate pe RADIO în anul 2016

Volumul brut de publicitate radio (rate card) în anul 2016 a crescut cu 17,5% față de anul precent. Numărul de spoturi radio difuzate s-a majorat cu 11,7%. Majoritatea clienților publicitari și-au crescut investițiile în publicitatea radio.
radio_2013.jpg

Companiile de retail au simțit imediat creșterea consumului populației în 2016 și au reacționat firesc, majorându-și investițiile publicitare pe radio, principalul suport de promovare a ofertelor și pentru anunțarea promoțiilor.

De altfel, sectorul retail (magazine) a fost în 2016 cel mai mare investitor în publicitatea radio, cu un volum brut de 62,9 milioane de euro (rate card), reprezentând 182.789 de difuzări de spoturi, conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea pentru Radio” (MIPR), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT). Investițiile publicitare ale acestui domeniu reprezintă 30,1% din bugetul total de publicitate consumat în radio.

Cel de-al doilea mare investitor în publicitatea radio a fost reprezentat de companiile din piața farmaceutică și sănătate, cu un volum brut de 49 milioane euro (rate card). Aceste sector are o cotă de piață de 23,5% din bugetul total de publicitate.

Monitorizarea bugetelor s-a realizat pe baza tarifelor-listă ale radiourile și nu s-au scăzut discounturile și gratuitățile.

Bugetul total investit în publicitatea radio s-a ridicat la 208,86 milioane euro (rate card), potrivit monitorizării BRAT, în creștere cu 17,5% față de 2015.

Compania farmaceutică Zdrovit, producător de suplimente alimentare și vitamine, este cel mai mare consumator de publicitate radio, chiar dacă și-a diminuat bugetul brut față de 2015 cu 4,8% (rate card). În ciuda acestei scăderi ușoare, Zdrovit se află la mare distanță de ceilalți investitori în radio, cu un volum brut de 28,7 milioane de euro (rate card), conform BRAT.

Creșterile procentuale ale celor mai activi advertiseri în radio sunt considerabile în multe cazuri: Carrefour (50,2%), eMAG (26%), Fiterman Pharma (68%), ALTEX (64%), Casa Rusu (68%), Media Galaxy (129,5%), GSK (221,5%), Kaufland (106,3%) și Praktiker (139%).

VEZI CONSUMUL DE PUBLICITATE TV AL PRODUCĂTORILOR DE BERE – ANUL 2016

Orange și-a majorat investițiile cu 4,4% pe radio, în timp ce Vodafone cu 26,3%.

Rețeaua de magazine Lidl, care ocupă locul 6 în topul investitorilor, a avut o creștere a bugetului brut de publicitate de 4,2% (rate card).

BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).

VEZI AUDIENȚELE TELEVIZIUNILOR MUZICALE ÎN DECEMBRIE 2016

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii