În primul trimestru al anului, principalele 11 rețele de radio monitorizate de BRAT au difuzat 133.689 de spoturi publicitare, cu 8,6% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut.
Bugetul total investit s-a ridicat la 50.678.453 euro, calculat la tarifele-listă (rate card), fiind mai mare cu 10% față de anul trecut.
Sectoarele de activitate care au consumat cele mai mare bugete de publicitate pe radio au fost:
- Retail, magazine, comerț: 14.505.236 euro (rate card);
- Farmaceutice și sănătate: 12.895.839 euro (rate card);
- Divertisment, media, timp liber: 3.720.316 euro (rate card);
- Comunicații: 3.012.308 euro (rate card).
Companiile de retail dețin 28,6% din totalul bugetului de publicitate investit pe radio, în perioada amintită.
Distribuitorul de medicamente și suplimente alimentare Zdrovit, liderul investițiilor în publicitatea radio, are o cotă de piață de 17,6% din bugetul total de publicitate pe acest suport media.
Se remarcă prezența pe a doua poziție a topului investitorilor a companiei ALTEX, rețea de retail electrocasnice și IT&C, cu un buget de 2,56 milioane de euro (rate card).
BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).