Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Topul companiilor cu cele mai mari bugete de publicitate pe RADIO – trimestrul I 2018

Volumul de publicitate investit în principalele rețele de radio, în primul trimestru al acestui an, s-a ridicat la 50,6 milioane de euro (rate card), în creștere cu 10% față de primele trei luni ale anului trecut, arată studiul BRAT. Cel mai mare consumator de publicitate radio este distribuitorul de medicamente și suplimente alimentare Zdrovit.
radio studio

În primul trimestru al anului, principalele 11 rețele de radio monitorizate de BRAT au difuzat 133.689 de spoturi publicitare, cu 8,6% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut.

Bugetul total investit s-a ridicat la 50.678.453 euro, calculat la tarifele-listă (rate card), fiind mai mare cu 10% față de anul trecut.

Sectoarele de activitate care au consumat cele mai mare bugete de publicitate pe radio au fost:

  • Retail, magazine, comerț: 14.505.236 euro (rate card);
  • Farmaceutice și sănătate: 12.895.839 euro (rate card);
  • Divertisment, media, timp liber: 3.720.316 euro (rate card);
  • Comunicații: 3.012.308 euro (rate card).

Companiile de retail dețin 28,6% din totalul bugetului de publicitate investit pe radio, în perioada amintită.

Distribuitorul de medicamente și suplimente alimentare Zdrovit, liderul investițiilor în publicitatea radio, are o cotă de piață de 17,6% din bugetul total de publicitate pe acest suport media.

Se remarcă prezența pe a doua poziție a topului investitorilor a companiei ALTEX, rețea de retail electrocasnice și IT&C, cu un buget de 2,56 milioane de euro (rate card).

BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii