Cautare




, Staff

Topuri |
|

Topul celor mai valoroase zece branduri românești: Dacia este pe primul loc, cu o valoare de 1,2 mld. euro

Dacia este cel mai valoros brand românesc și singurul a cărui valoare depășește un miliard de euro, arată clasamentul celor mai valoroase branduri românești, realizat de firma de evaluare și strategie Brand Finance.
shutterstock_371705137

Clasamentul cuprinde companii din diferite industrii, de la auto, retail, IT, telecom, cea petrolieră sau sectorul bancar.

Pe locul al doilea se clasează eMag, cel mai mare retailer online, cu o valoare de 361 milioane euro, deținut de fondul de investiții global Naspers.

Al treilea cel mai valoros brand este retailerul de bricolaj Dedeman, fondat de frații Pavăl, având o valoare de 206 milioane euro. Dedeman este, în același timp, cel mai valoros brand cu acționariat 100% românesc. Brandul a crescut și prin extinderea rețelei naționale, depășind competitori internaționali puternici, arată raporul Brand Finance.

Locul 4 este ocupat de Petrom, a cărui valoare de brand este evaluată la 162 mil. euro, fiind singura companie din sectorul de petrol și gaze aflată în topul celor mai valoroase zece branduri românești.

Operatorul telecom Digi (RCS&RDS) este pe locul 5 în top, cu o valoare de 150 milioane euro, fiind în același timp cel mai puternic brand de telecom – cu cote de piață importante în telefonia fixă și mobilă, Internet și date, televiziune prin cablu în România și Ungaria, precum și în Italia și Spania. Brandul a crescut atât organic cât și prin fuziuni și achiziții, și a avut o prezență publică discretă până la listarea recentă la Bursa de Valori București, conform raportului.

Sursa Foto: Brand Finance

Cu o valoare de 112 milioane euro și plasându-se pe locul 7, compania de software și soluții de securitate Bitdefender este este cel mai valoros brand de tehnologie al României.

„Brandul de software antivirus a crescut puternic, alimentat de nevoia globală de protecție în era revoluției digitale”, spun specialiștii Brand Finance.

În topul celor mai valoroase zece branduri românești se regăsesc și trei instituții bancare: Banca Transilvania ocupă locul 6 și este cel mai valoros brand bancar românesc, evaluat la 130 milioane euro, în timp ce BCR și BRD, evaluate la 111 și respectiv 103 milioane euro, ocupă locurile 8 și 9.

Ultimul loc în clasament este ocupat de Electrica, a cărei valoare este estimată la 80 de milioane de euro.

Brand Finance calculează valoarea brandurilor din clasament folosind metoda “economiei de redevență” (royalty relief). Această abordare implică estimarea veniturilor viitoare care sunt atribuibile brandului și calcularea unei rate de redevență care ar fi pretinse pentru folosirea brandului – adică ceea ce ar trebui să plăteasca proprietarul pentru dreptul de folosire a brandului, dacă nu l-ar avea în proprietate.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii