FacebookTwitterLinkedIn

Audiența Pro TV a fost la nivel de național de 633.000 de telespectatori pe minut (toată ziua), conform măsurătorilor Kantar Media Audiences – copyright ARMADATA S.R.L, mai mică cu 27.000 de persoane față de luna mai.

Meciurile de fotbal difuzate de Pro TV, din prima parte a turneului final din Franța, n-au crescut audiența generală a stației pe toată ziua. (Cu siguranță a crescut în prime-time.) Dar aceste meciuri, difuzate câte unul pe etapă, au „frânat” căderea brutală a audienței de vară, așa cum s-a întâmplat în cazul Antenei 1 care a pierdut 95.000 de telespectatori la nivel național.

Nici Dolce Sport, canalul de sport care a avut exclusivitate pentru toate meciurile de la EURO 2016, n-a obținut un rating general notabil în iunie: 32.000 de telespectatori pe minut la nivel național, în creștere cu 13.000 față de mai.

Se poate spune că EURO 2016 n-a avut o expunere în România care să-i mulțumească pe microbiști. Oricum, este un program cu un public bine targetat și nicidecum unul de „interes național”. (De exemplu, pensionarele sau gospodinele din Titan, Moreni ori Tecuci sunt… prea puțin interesate de meciuri precum Țara Galilor – Slovacia sau Suedia – Irlanda.)

VEZI CONSUMUL DE PUBLICITATE MOBILE LA NIVEL MONDIAL

Canalul TVR 1, care a plâns cu „lacrimi de crocodil” că nu poate „să-și îndeplinească funcția sa de televiziune publică” pentru a transmite EURO 2016, din cauza lipsei banilor, a avut o medie de 75.000 de telespectatori pe minut (toată ziua), cu 14.000 mai puțini față de luna mai. Ocupă locul 11 în topul general de audiență națională în iunie.

Televiziuni care au înregistrat scăderi de audiență în luna iunie, la nivel național: Kanal D (- 31.000 telespectatori), Național TV (- 10.000), Prima TV (- 11.000), Antena Stars (- 8.000), Acasă TV (- 14.000) și Pro Cinema (- 13.000).

Televiziuni care au crescut în audiență: România TV (2.000), Antena 3 (4.000), Disney Channel (1.000), Cartoon Network (4.000) și Disney Junior (5.000). Se constată că televiziunile pentru copii au înregistrat creșteri ușoare de rating, consumul fiind mai mare din cauza aproprierii vacanței de vară.