Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Topul celor mai promovate mărci de automobile în ONLINE (ianuarie – august 2015)

Volumul de publicitate consumat de producătorii și dealerii de automobile în mediul online, în primele opt luni ale acestui an, s-a ridicat la 8,12 milioane de euro (rate card), conform monitorizării Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT). Cea mai promovată marcă de automobile în online a fost Ford.
auto_macheta_euro_sxc.hu_(640x640)_.jpg

Investiția totală a companiilor de automobile în publicitatea online a fost de 8.125.755 euro (rate card) în perioada 1 ianuarie – 31 august 2015, arată studiul „Monitorizarea Investițiilor în Publicitate” (MIP), realizat de BRAT. Bugetul este cu 16% mai mic decât cel din aceeași perioadă a anului trecut. (Monitorizarea a fost realizată pe baza tarifelor-listă de publicitate).

Numărul total de afișări obținut pentru reclamele comandate în online a fost de 694.764.313, în scădere cu 18% față de anul 2014. Așadar, publicitatea pe acest segment a scăzut atât în volum (rate card) cât și audiență.

Cel mai mare investitor în publicitatea online de pe piața auto a fost Ford România, cu un buget de 2.521.971 euro (rate card) pentru care a obținut 251.764.370 de afișări. Audiența obținută de Ford România are o cotă de 36,2% din totalul audienței reclamelor auto pe online. De altfel, marca de automobile Ford a fost cea mai promovată dintre toate mărcile de pe piață în mediul online, în perioada aanalizată.

Pe locul secund în topul companiilor se află Nissan România, cu un buget de 1,11 milioane euro (rate card) și 97.447.966 afișări. De asemenea, marca Nissan ocupă locul doi în topul celor mai vizibile branduri auto în mediul digital.

Mazda Motor Corporation se află pe poziția a treia în clasamentul firmelor auto, cu un volum de publicitate de 790.756 euro (rate card), înregistrând 50.166.650 de afișări pentru reclamele comandate în online.

După brandurile Ford și Nissan, topul celor mai expuse mărci de automobile în reclamele online este completat de Mazda (50,16 milioane de afișări), Toyota (39,47 milioane de afișări), Peugeot (31,16 milioane de afișări), Opel (34,06 milioane de afișări), Renault (29,46 milioane de afișări), Skoda (20,47 milioane afișări) și Mercedes Benz (18,02 milioane de afișări).

BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii