Cautare




, Contributor

Afaceri |
|

Topul celor mai mari producători români de cosmetice

Piața produselor cosmetice, din România, este dominată de giganți producători străini precum Procter&Gamble, Unilever, Henkel sau L'Oreal. Printre aceștia încearcă să își facă loc și produsele românești. Iată un top al principalilor producători de cosmetice din România, ale căror afaceri însumate abia depășesc 40 de milioane de euro, dar care vin cu o istorie în piața autohtonă și povești impresionante.
cosmetice 2

Cel mai mare producător român de cosmetice este Farmec, o companie înființată în 1945 şi condusă, azi, de omul de afaceri Mircea Turdean. Compania, pe lângă fabricarea și comercializarea produselor sub brandul Farmec, deține drepturile integrale și asupra brandului Gerovital.

Farmec a înregistrat anul trecut afaceri de 34,25 de milioane de euro, în creștere cu 9,5% față de anul precedent și un profit de 1,77 milioane de euro, în ușoară creștere față de 2013, când înregistra 1,66 milioane de euro. Compania clujeană are un număr de 624 de angajați.

Citește aici povestea companiei Farmec

Pe locul 2, dar la o distanță foarte mare în ceea ce privește diferența față de cifra de afaceri a ocupantului primei poziții, se află producătorul de cosmetice Gerocossen. Compania a fost înființată la începutul anilor ’90 de trei români, Stanca Cismaru, Elvira Sas (ingineri chimiști) și Radu Bogdan (inginer mecanic), angajați la vremea aceea în cadrul fabricii Miraj din București.

Gerocossen a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 2,11 miloane de euro, în creștere cu 5,5% față de anul anterior și un profit de 124.240 euro, în ușoară scădere față de 2015. Compania cu sediul în Bucureşti are circa 55 de angajați.

Pe locul 3 în clasament se află Cosmetic Plant, o companie clujeană, fondată în 1991 de Ileana Mester, farmacistă cu o  experiență de peste 20 de ani în cosmetologie.

Cosmetic Plant a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 1,7 milioane de euro, în creștere cu 6% față de 2013 și un profit de 291.000 euro, cu 70% mai mare față de anul anterior.

Locul 4 este ocupat de Ivatherm, companie a cărei poveste începe mai recent, în 2005, spre deosebire de ceilalți producători din acest top. Ivatherm este condusă de antreprenoarea Rucsandra Hurezeanu, care a preluat recent acţiunile mamei sale, alături de care  înființa compania în urmă cu zece ani.

Citește mai multe despre povestea companiei Ivatherm

Producătorul de cosmetice pe baza de apă termală Herculane a avut anul trecut afaceri de 1,59 milioane de euro, în creștere cu 6,8% față de 2013 și un profit de 58.700 euro, mult mai mic față de profitul înregistrat în anul anterior.

Pe locul 5 în top se află Genmar Cosmetics, înființată în 1994 de o chimistă şi un economist Maria şi Eugen Tudorache. Compania a înregistrat anul trecut afaceri de 1,3 milioane de euro, în ușuoară scădere față de 2013, când raporta o cifră de afaceri de 1,42 milioane de euro. În 2014, profitul companiei a fost de 290.000 de euro. Compania cu sediul în București are un număr mediu de 41 de angajați.

În piața locală mai activează și alți producători mai mici de produse cosmetice, dar ale căror venituri din producția de cosmetice nu depășesc 1 milion de euro. Datele prezentate în acest top sunt preluate de pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice, iar cifrele au fost calculate la cursul mediu BNR de 4,44 lei/euro (pentru 2014), respectiv 4,41 lei/euro (pentru 2013).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii