
Pentru bugetul total de publicitate online, în valoare de 124,1 milioane de euro (rate card), campaniile de promovare au înregistrat 8,6 miliarde de afișări, în scădere cu 3,2% față de 2016.
Bugetul de publicitate exprimat în euro a fost calculat pe baza tarifelor-listă de publicitate (rate card), conținând atât gratuitățile cât și discounturile aplicate de editorii site-urilor.
Campaniile de publicitate online ale companiei Orange au înregistrat cel mai mare buget, în valoaare de 14,4 milioane de euro (rate card), conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea Online (MIPO), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia. Volumul este mai mare cu 36% față de anul 2016.
Pe locurile următoare în top se află Vodafone, cu un buget investit de 4,5 milioane de euro – rate card (creștere de 18%) și Lidl, cu un volum de 4 milioane de euro – rate card (plus 22%).
Site-ul adevarul.ro a atras cel mai mare buget de publicitate în 2017: 10,2 milioane de euro (rate card), în creștere cu 68% față de 2016.
Creșteri au înregistrat și următoarele site-uri: gsp.ro (36%), olx.ro (3,8%), mediafax.ro (29,4%), divahair.ro (27%) și sport.ro (15,8%).
În concurența pentru atragerea de bugete publicitare a intrat și digi24.ro, cu un buget de 3,02 milioane de euro (rate card).
Scăderi ale volumelor de publicitate față de 2016 au înregistrat: stirileprotv.ro (-14,8%), libertatea.ro (-39,8%) și prosport.ro (-3,4%).
BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).