FacebookTwitterLinkedIn

Primele 50 de companii cu cele mai mari bugete de publicitate alocate presei scrise, în perioada 1 ianuarie – 31 iulie 2015, au avut un volum total de 41.795.663 euro (rate card), potrivit monitorizărilor BRAT.

Cel mai mare investitor a fost Lidl, care a comandat reclame în print în valoare de 8.538.988 euro (rate card). Bugetele monitorizate de BRAT au fost calculate pe baza tarifelor-listă de publicitate (rate card).

Pe următoarele două locuri în topul investitorilor se află companiile de comunicații mobile Orange și Telekom, cu volume de 2.994.807 euro (rate card), respectiv 2.298.718 euro (rate card). Concurența în comunicare dintre operatorii telecom se desfășoară și în print, dovadă bugetele angajate de Orange și Telekom. De asemenea, Vodafone a comandat publicitate în print în valoare de 824.919 euro (rate card), ocupând locul 11 în topul investitorilor.

De remarcat prezența consistentă în top a producătorilor și dealerilor de automobile: Porsche România (2 milioane euro, rate card), Mercedes Benz (772.439 euro – rate card), Trust Motors (589.489 euro – rate card) și Automobile Bavaria (583.746 euro – rate card).

BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).