Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Topul celor mai mari investitori în publicitatea TV – semestrul I 2013

televiziune.jpg
Compania de bunuri de larg consum Unilever a fost cel mai mare consumator de publicitate TV în primele șase luni ale acestui an. În topul primilor 10 clienți publicitari pe TV, doar trei au avut un consum de reclame mai mic decât anul trecut.

În prima jumătate a acestui an, majoritatea marilor companii care investesc în publicitatea TV au înregistrat creșteri ale vizibilității pe televiziune față de prima parte a anului trecut. Asta înseamnă expunere mai mare pentru clienți, dar bani mai puțini pentru stațiile TV, pentru că prețurile n-au crescut pe piața TV (cu excepția Pro TV). Avantaj client publicitar!  

Campaniile de promovare pentru brandurile companiei Unilever au acumulat 49.692 puncte de audiență – all urban (Gross Rating Point – GRP’30). (Pe baza GRP’30, companiile cumpără spații de publicitate la televiziuni.) Volumul de audiență al Unilever este mai mare cu 24,8% decât cel din aceeași perioadă a anului trecut.

Pe locul secund în topul expunerii pe televiziune s-a plasat Procter & Gamble, un alt producător de bunuri de larg consum, cu un volum de 44.571 GRP’30, reprezentând o creștere de 32% față de 2012.

Produsele promovate de Studio Moderna au strâns 38.541 GRP’30, mai mult cu 18% față de volumul din 2012.

Operatorul de comunicații Orange se află pe locul patru, bugetul consumat ridicându-se la 31.715 puncte de audiență – all urban, cu o creștere de 8,7%.

Campaniile de promovare ale brandurilor aparținând companiei Reckitt Benckiser au înregistrat o audiență la nivelul anului trecut de 28.394 GRP’30 – all urban(creștere de 0,4%).

Vezi si audientele livrate de televiziuni pentru reclamele difuzate!

Kraft Foods ocupă locul 6 în topul publicității TV, dar volumul său de publicitate este mai mic cu 5,7% față de primul semestrul 2012: 23.873 GRP’30.

Romtelecom este clientul publicitar din TOP 10 cu o creștere spectaculoasă a consumului de publicitate: 95,8%. Bugetul său de audiență pe primele șase luni a fost de 23.094 GRP’30.

GlaxoSmithKline este compania din TOP 10 cu cea mai mare creștere procentuală a volumului de publicitate: 102,3%. Brandurile de medicamente de la GlaxoSmithKline au adunat 21.757 puncte de audiență – all urban.

Cosmote se plasează pe locul 9, cu 19.818 GRP’30, având o scădere de 21,7%. Topul este încheiat de Nestlé, cu 18.862 GRP’30, un volum mai mic cu 16,3% față de 2012.

Trăgând linia, șase clienți au înregistrat creșteri ale vizibilității pe TV, unul s-a aflat la același nivel și trei și-au diminuat consumul de publicitate.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii