Cautare




, Contributor

Forbes.com

Servicii financiare |
|

Topul celor mai importante criterii pentru români când aleg un credit

Photoland_Corbis_Image_opt.jpg
87% dintre respondenţi unui studiu realizat de KIWI Finance au ales dobânda ca fiind cel mai important criteriu în alegerea ofertei de finanţare.   83% dintre persoanele intervievate pun pe locul doi importanţa valorii ratei lunare, în timp ce 79% aleg suma pe care o rambursează la finalul perioadei de creditare.

Datele prezentate arată că mai important este ca băncile să îşi respecte termenele de răspuns promise (79%) şi să comunice transparent pe parcursul analizei dosarului de credit (69%) decât reputaţia băncii ( 55%) sau rapiditatea cu care acordă credite (63%).

Potrivit studiului realizat de KIWI Finance cu privire la criteriile de alegere ale unui credit şi percepţia clienţilor despre piaţa creditelor, prin intermediul unui chestionar online cu răspunsuri multiple, 72% dintre români consideră încă ridicat costul creditului, în timp ce 28% consideră actualele costuri rezonabile sau scăzute.

“Contrar percepţiei generale, costurile creditelor destinate persoanelor fizice sunt la un minim istoric, cu tendinţă generală de scădere. În prezent DAE (Dobânda Anuală Efectivă) minim pentru un credit ipotecar în euro este de 5%, iar cel mediu este de 6,4%, valoare cu 1,1 puncte procentuale mai scăzută decât valoarea medie înregistrată în aceeaşi perioadă a anului trecut, scăderea fiind generată în principal de diminuarea valorii indicelui Euribor”, a declarat Anca Bidian, CEO KIWI Finance.

Internetul ca şi sursă de informare, cu un procent de 66% prezintă o încredere semnificativ mai mare decât mediile convenionale de informare (rudele şi prietenii, liderii de opinie, publicaţiile, televiziunea şi materialele publicitare).

Totodată, întrebaţi la cine apelează atunci când hotărăsc să acceseze un credit, aceştia au răspuns că intră în sucursalele băncilor (55%), aplică online (50%), apelează la brokerii de credite (40%) şi urmează recomandările rudelor/prietenilor (6%).

Studiul “Cum îşi aleg românii creditul” a fost realizat de KIWI Finance în perioada iulie – decembrie 2012 în mediul online, 6 întrebări cu răspunsuri multiple, pe un eşantion de 1350 de persoane, mediul urban, cu venituri cuprinse între 1.500  şi 4.500 de lei.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii