FacebookTwitterLinkedIn

Cele cinci canale de știri prezente în sondajele de audiență au livrat un volum total de 114.262 puncte de audiență pe targetul comercial (public urban cu vârste între 18 și 49 de ani), în perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2015. Volumul este cu 14% mai mare decât cel înregistrat în primul semestru al anul trecut. Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără publicitate de la televiziuni.

Antena 3, liderul nișei, a cunoscut o creștere a volumului de audiență de 21,6% față de 2014. De asemenea, România TV, a doua stație a nișei, a crescut cu 42,4%, atingând 33.350 GRP’30 pe targetul comercial.

B1 TV și Realitatea TV au suferit scăderi ale bugetelor de audiență: 6,1%, respectiv 31,1%. Scăderile celor două televiziuni se explică atât prin diminuarea audiențelor în aceste șase luni cât și prin faptul că advertiserii au ales să-și consume bugetele de publicitate pe această nișă alegând în media-planurile lor, cu precădere, primele două televiziuni ca audiență. (Bugetele mici de publicitate implică o selecție severă a televiziunilor pe care se derulează campaniile clienților.)

În cazul canalului de știri Digi24, deținut de RCS&RDS, volumul de publicitate a atins 3.047 GRP’30, fiind livrat în principal către serviciul de comunicații Digi Mobil. Până în prezent, Digi24 nu a difuzat reclame din afara grupului din care face parte.