Cele 13 bănci care s-au văzut pe „sticlă” au acumulat un volum total de 12.395 puncte de audiență pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), în primele trei luni ale acestui an. Volumul este mai mic cu 16,7% față de cel din aceeași perioadă a anului trecut.
Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni pe diferite prețuri (Cost per Point – CPP). Punctul de audiență este „moneda” prin care se tranzacționează publicitatea TV. Astfel, clienții publicitari cumpără audiență pentru reclamele difuzate.
Liderul pieței de publicitate pe sectorul bancar este Provident, instituție de creditare (IFN). Campaniile de publicitate derulate de Provident au realizat un volum de 3.171 GRP’30 target comercial, în scădere cu 6,1% față de 2015.
ING Group și-a redus consumul de publicitate TV cu 56,5%, având o audiență de 1.973 GRP’30 target comercia.
BCR a înregistrat o creștere a volumului de audiență de 34,4% față de primul trimestru al anului 2015, în timp ce audiența Bancpost pentru campaniile comandate s-a majorat cu 26,5%.
VEZI TELEVIZIUNILE DE FILME CU CELE MAI MARI VÂNZĂRI DE PUBLICITATE ÎN TRIMESTRUL I 2016
BRD Group Société Général a avut un consum de publicitate TV mai mic cu 28% față de primul trimestru de anul trecut.
În fapt, cele cinci insitituții amintite mai sus au „dus greu” bugetelor de promovare pe televiziune, acestea acumulând fiecare peste 1.000 de puncte de audiență pe targetul comercial.
Ceilalți jucători din piața bancară au avut prezențe „episodice” în calupurile de publicitate TV.