Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Topul băncilor care au consumat cele mai mari volume de publicitate în presa scrisă

ziare.jpg
Băncile comerciale și instituțiile de credit nebancare au comandat 4.340 de machete publicitare în presa scrisă (ziare și reviste), în 2012. Pe primul loc în topul investitorilor publicitari s-a aflat Banca Comercială Română.

Cele 4.340 de inserții publicitare ale băncilor au o valoare brută de 7,24 milioane de euro, conform studiului Monitorizarea Investițiilor în Publicitate pentru Presa Scrisă (MIPPS), realizat de BRAT pentru anul 2012. Volum brut a fost calculat pe baza tarifelor-listă de publicitate ale fiecărei publicații. (Nu au fost eliminate discounturile și gratuitățile acordate de presă.) Au fost monitorizate 314 publicații, inclusiv suplimentele și edițiile speciale ale acestora.

Cel mai activ client bancar în publicitatea din presă scrisă a fost Banca Comercială Română (BCR), cu un consum de 452 de inserții, în valoare brută de 1,21 milioane de euro. Pe locurile următoare s-au plasat BRD Group Société Général (896.028 euro – volum brut), Credit Europe Bank (673.400 euro) și Alpha Bank Group (562.655 euro).

Cetelem, insituție financiară nebancară, se plasează pe locul 5 în topul clienților publicitari, cu un volum de 542.458 euro, reprezentând 254 de machete publicitare. Cetelem se află înaintea Bancpost, care a consumat un volum brut de 398.641 euro.

BCR a avut și cele mai multe inserții din piața bancară, fiind urmată de Alpha Bank Group (449 machete), BRD Group Société Général (353) și SAI Erste Management (257).

Cotidianele „Adevărul” și „Ziarul Financiar” au atras cele mai mari volume brute de publicitate bancară: 867.600 euro, respectiv 840.800. (Sunt sume la care nu s-au aplicat discounturile și gratuitățile). Acestea sunt urmate de „Click!” (476.130 euro), „Jurnalul Național” (454.900 euro) și „Gazeta Sporturilor” (443.432 euro). „Ziarul Financiar” a publicat cel mai mare număr de machete publicitare: 688, de două ori și jumătate mai mult decât „Adevărul” (282 inserții).

Publicația locală care a atras cel mai mare volum brut de publicitate din partea băncilor a fost „Ring”, cu 134.740 de euro. Pe următoarele locuri s-au plasat „Gazeta de Sud” și „Ziarul de Iași”, cu 85.665 euro, respectiv 73.951 euro. Ziarul local „Obiectiv de Vaslui” a vândut cel mai mare număr de reclame pentru bănci din presa locală: 382, dar volum său la rate card a fost de 17.750 euro.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii