Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Topul agențiilor de media pe TV, în anul 2012: Zenith (locul 1)

reckitt-benckiser.jpg
„Forbes România” prezintă clasamentul agențiilor de media în funcție de numărul punctelor de audiență la TV obținute de reclamele clienților ale căror bugetele le-au administrat pe parcursul anului 2012. Punctele de audiență (GRP’30) au fost calculate pe targetul comercial (18 – 49 de ani, urban).

Cei 37 de clienți ai agenției Zenith România, parte a grupului de comunicare ZenithOptimedia, detinut de Publicis Group, au adunat în total, în 2012, un volum de 241.796 puncte de audiență pe targetul comercial (Gross Rating Point). Cu acest volum, Zenith România se plasează pe primul loc în clasamentul agențiilor întocmit de „Forbes România”.

Se știe, pe baza punctelor de audiență (GRP) se achiziționează spațiile de publicitate la televiziuni, iar agențiile de media prestează pentru clienți serviciile de planificare, optimizare, cumpărare și de evaluare a campaniilor de promovare pe televiziune. Altfel spus, agențiile gestionează conturile de publicitate TV ale clienților.

În 2012, cel mai mare client TV al agenției conduse de Maria Tudor a fost Reckitt Benckiser, care deține, printre altele, mărcile de curățat Cillit Bang, Calgon și Vanish, dar și produsele farmaceutice Strepsils și Nurofen. Campaniile de promovare comandate pentru mărcile Reckitt Benckiser au adunat 55.230 GRP-uri pe targetul comercial.

Pe locul secund în portofoliul Zenith s-a plasat Ferrero, care deține brandurile Kinder Surprise, Tic Tac, Kinder Bueno, Nutella și pralinele Ferrero Rocher, cu un volum de 36.219 GRP-uri, pe targetul 18 – 49 de ani, urban.

Alți clienți importanți ai agenției Zenith au fost: L’Oreal (34.438 GRP), Nestlé (28.835), Ficosota (12.553), Vivartia (care deține brandurile Finetti, 7 Days și Bake Rolls – 11.778) și Carrefour (8.446).

De remarcat că, în 2012, șase clienți publicitari ai Zenith au consumat  peste 10.000 de puncte de audiență pe targetul comercial, iar alți opt au depășit pragul de 3.000 GRP-uri.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii