Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Topul agențiilor de media pe TV, în anul 2012: The Media Partenership (locul 2)

cosmote_logo.jpg
„Forbes România” prezintă clasamentul agențiilor de media în funcție de numărul punctelor de audiență la TV obținute de reclamele clienților ale căror bugetele le-au administrat pe parcursul anului 2012. Punctele de audiență (GRP’30) au fost calculate pe targetul comercial (18 – 49 de ani, urban).

Agenția The Media Partenership face parte din holdingul de comunicare The Group, condus de Zoltan Szigeti, Mihaela și Bogdan Nicola. În fond, The Media Partenership reprezintă un vehicul de business care deține relații contractuale (cumpărare de publicitate) cu stațiile TV pentru toți clienții agențiilor Media Investment și House of Media, membre ale aceluiași The Group.

Altfel spus, bugetele de media ale holdingului trec prin The Media Partenership. (Această agenție participă foarte rar la vreo licitație de media de pe piața publicității.) „Nava-amiral” a grupului este, în fapt, Media Investment care, în 2011, a ocupat primul loc în topul agențiilor de media, conform „Forbes România”, având cea mai mare cifră de afaceri și profit net.

În 2012, The Media Partenership a gestionat pentru televiziuni bugetele a 44 de clienți ai The Group, cel mai mare număr de conturi de pe piața agențiilor de media. Campaniile de promovare TV ale acestor clienți au obținut 220.011 de puncte de audiență pe targetul comercial (18 – 49 de ani, urban), plasând The Media Partenership pe locul doi în clasamentul „Forbes România”.

Cel mai mare client a fost operatorul telecom Cosmote, cu 53.613 puncte de audiență (Gross Rating Point – GRP) pe targetul amintit. (Pe baza GRP-urilor se achiziționează spațiile de publicitate la televiziuni.) Pe locul secund s-a plasat Romtelecom cu un volum de 31.221 GRP-uri, iar pe a treia poziției s-a situat compania Henkel, cu 27.741 GRP-uri. Un consum de peste 20.000 de puncte de audiență a acumulat Compania de Bere România (CBR), fostul Ursus Breweries (20.078).

Alți clienți mari ale căror bugete au fost gestionate de The Media Partenership: Terapia (11.666 GRP-uri, 18 – 49 de ani, urban), Intersnack (9.719), care deține printre altele brandurile de snacks-uri sărate Chio, Felix și Fiesta, Germanos (9.709), Hochland (5.863) și Romsar Cosmetics (3.950).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii