Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Topul agențiilor de media pe TV, în anul 2012: Starcom MediaVest Group (locul 6)

kraft.jpg
„Forbes România” prezintă clasamentul agențiilor de media în funcție de numărul punctelor de audiență la TV obținute de reclamele clienților ale căror bugetele le-au administrat pe parcursul anului 2012. Punctele de audiență (GRP’30) au fost calculate pe targetul comercial (18 – 49 de ani, urban).

Agenția Starcom MediaVest Group, parte a grupului de comunicare Leo Burnett România, a prestat servicii de media TV pentru 32 de clienți, în anul 2012. Aceștia au cumpărat 136.965 puncte de audiență pe targetul comercial (18 – 49 de ani, urban), plasând agenția Starcom MediaVest Group pe locul 6 în topul realizat de „Forbes România”.

Cel mai mare consumator de publicitate TV din portfoliul agenției a fost Kraft Foods, cu 44.907 GRP-uri cumpărate pe targetul comercial. Compania Kraft Foods România deține, printre altele, brandurile Jacobs (cafea), Milka și Poiana (ciocolată), Barni, Tuc și Oreo (biscuiți).

Pe locul secund în portofoliul Starcom s-a plasat compania farmaceutică GlaxoSmithKline (GSK) cu 27.823 GRP’30pe targetul amintit. (Se știe, pe baza GRP-urilor se cumpără spații de publicitate TV.) Cel de-al treilea mare cumpărător TV al Starcom a fost Samsung (17.014 GRP).

Alți clienți care au cumpărat volume importante de audiență TV în 2012: Sandoz (10.004 GRP’30), Novartis (5.687), Avon (5.457), Rewe (4.786) și „Gazeta Sporturilor” (4.450).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii