Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Topul agențiilor de media pe TV, în anul 2012: OMD România (locul 8)

Dacia_Renault.jpg
„Forbes România” prezintă clasamentul agențiilor de media în funcție de numărul punctelor de audiență la TV obținute de reclamele clienților ale căror bugetele le-au administrat pe parcursul anului 2012. Punctele de audiență (GRP’30) au fost calculate pe targetul comercial (18 – 49 de ani, urban).

OMD România este cea mai importantă agenție de pe piața locală deținută de rețeaua internațională Omnicom Media Group (OMG).

Anul trecut, OMD România a administrat conturile de media TV pentru 19 clienți, care au cumpărat 117.469 puncte de audiență pe targetul comercial (18 – 49 de ani, urban). Astfel, agenția ocupă locul 8 în topul realizat de „Forbes România”.

Cel mai mare consumator de publicitate TV al agenției a fost Dacia Renault, care a cumpărat 25.781 puncte de audiență (Gross Rating Point – GRP) pe targetul comercial. (Se știe, pe baza GRP-urilor se cumpără spații de publicitate la televiziuni.)

Al doilea client important al OMD România a fost Mars, care deține, printre altele, brandurile batoanelor de ciocolată Mars, Snickers, Twix, Bounty, Milky Way, dar și mărcile Whiskas, Pedigree, Chaapi și Kitekat. Compania a cumpărat 19.875 GRP’30(18 – 49 de ani, urban).

Pe cea de-a treia treaptă în portofoliul OMD România s-a plasat Walmark, cu 18.941 GRP’30pe segmentul comercial.

Alți clienți ai OMD România cu volume importante de audiențe TV: Wrigley (16.922), McDonald’s (13.053), KFC și Pizza Hut (7.045) și ATS (4.734).

În cursul anului trecut, The Group of Communication Agencies, firma din grupul de comunicare The Group, condus de Zoltan Szigeti și Mihaela Nicola, a intrat in actionariatul agențiilor OMD și PHD, membre ale rețelei Omnicom Media Group.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii