FacebookTwitterLinkedIn

IWC Schaffhausen x Mercedes-AMG
În 2021, IWC și Mercedes-Benz au aniversat 17 ani de parteneriat cu un ceas în ediție limitată, Pilot’s Watch Chronograph Edition AMG. Fiindcă partenerul este divizia de performanță a Mercedes-Benz, materialele folosite au legătură cu sportul auto: Edition AMG este primul Pilot cu carcasă din titaniu rezistent la zgârieturi și primul care încorporează mecanismul 69385.

Alte componente, cum ar fi cadranul, sunt confecționate din fibră de carbon, material din care sunt realizate piesele aerodinamice ale automobilelor AMG.

McLaren și Richard Mille
Richard Mille și McLaren aniversează cel de-al cincilea an de parteneriat cu un ceas în ediție limitată, dedicat celui mai spectaculos supercar al producătorului britanic, Speedtail. Cu o formă mult alungită spre spate, inspirată de perfecțiunea aerodinamică a picăturii de apă în cădere, Speedtail este cel mai rapid McLaren și urmează să fie produs în exact 106 exemplare. Misiunea celor de la lui Richard Mille este de a livra tot atâtea exemplare din noul model care se numește RM 40-01 Automatic Tourbillon McLaren Speedtail.




Cifrele seci spun că Speedtail este un hibrid cu 1070 CP, care, la viteza maximă de 402 km/h, parcurge 11 metri într-o secundă. Forma sa exotică îl apropie de un obiect de artă și exact acest aspect i-a inspirat pe artizanii de la Richard Mille, care au alocat nu mai puțin de 2800 de ore pentru perfecționarea designului ceasului.

Cum cadranul imită forma picăturii de apă și este mai lat în dreptul orei 12 decât în al orei 6, a fost nevoie de cinci prototipuri pentru a se ajunge la versiunea ideală. Au fost dezvoltate trei sisteme pentru puterea de rezervă, iar mecanismului i-au fost acordate nu mai puțin de 8600 de ore. „Mașina de curse de la încheietură” este sloganul ceasurilor Richard Mille, iar RM 40-01 este rezultatul unei curse contracronometru pentru încă un instrument de mare precizie care, la urma-urmei, ne spune că timpul fuge și nimeni nu-l ajunge.

Jacob& Co for Bugatti
Producătorul newyorkez Jacob & Co a lansat anul trecut o bestie orologeră inspirată de hypercarul Bugatti Chiron. Carcasa de aur alb de 18 k, de 55 x 44 mm, are liniile fluide ale bolidului și este decorată cu nu mai puțin de 109 diamante-baghetă albe, 109 safire-baghetă negre și 42 de safire-baghetă portocalii.

 

Ceasul adăpostește o reproducere a motorului de 1500 CP de pe Chiron: 16 pistoane miniaturale și un arbore cotit din oțel se mișcă imitând funcționarea propulsorului de 8 litri, cu 16 cilindri, în timp ce două turbine (Chiron are patru), vizibile din lateral, se rotesc pentru o notă suplimentară de autenticitate.

Mecanismul suspendat în patru puncte are 578 de componente, iar rezerva de putere de 60 de ore este semnalată printr-o pompă de benzină (indicator care arată rezerva de combustibil la automobilele convenționale) amplasată în exteriorul carcasei, în dreptul orei 9.

Anul acesta colecția Bugatti a fost îmbogățită cu patru modele noi, ce urmează a fi produse într-un total de 52 de exemplare.

Roger Dubuis x Lamborghini
Lansarea noului Lamborghini Countach a fost probabil evenimentul anului în lumea auto. Roger Dubuis, partenerul oficial Lamborghini, omagiază noul Countach cu un model complet nou, Lamborghini Squadra Corse Excalibur Spider Countach DT/X.

Cu un diametru de 47 mm, Excalibur Spider Countach reproduce capota lui Countach, alături de care se află două tourbilloane rotative. Dacă supermașina este animată de un motor V12 de 6,5 litri, ceasul are un mecanism produs in-house de Roger Dubuis, cu întoarcere manuală.

Carcasa spate transparentă permite observarea mecansimului în funcțiune, iar cureaua cu un design ultraergonomic subscrie notei de sportivitate. Ceasul va fi produs în opt exemplare, la un preț de 815.000 de dolari.

Girard-Perregaux x Aston Martin
Care este tourbillon-ul care se asortează perfect cu un Aston Martin? Desigur, cel făcut sur mesure, adică Girard-Perregaux Tourbillon Aston Martin Edition.

Carcasa de 44 mm reproduce imaginea „stealth” a supercarurilor Aston, fiind confecționată din titaniu vopsit în negru mat. Sub cadranul din cristal-safir se observă tourbillonul suspendat pe trei punți realizate din metal prețios. Acesta poate fi studiat și prin carcasa spate transparentă. Girard-Perregaux Tourbillon Aston Martin Edition costă 146.000 de dolari.

Breitling x Bentley
După 19 ani de colaborare, cele două superbranduri s-au despărțit elegant, lansând, în aprilie 2021, o ultimă creație comună, Breitling Premier B21 Chronograph Tourbillon 42 Bentley Limited Edition. La finalul celui mai îndelungat parteneriat dintre un brand auto și unul orologer, Georges Kern, CEO-ul Breitling, a declarat că este mândru de parcursul comun al celor două mărci și că ultimul Bentley Tourbillon produs de Breitling este „un moment de reflecție pozitivă pentru toți cei implicați în realizarea lui.”

Rolls-Royce x Bovet 1822
Cu un preț de 28 de milioane de dolari, Rolls-Royce Boat Tail este nu doar cel mai scump automobil produs vreodată, ci și posesorul unei perechi de ceasuri-unicat, creație Bovet 1822, pentru realizarea cărora a fost nevoie de 3.000 de ore de muncă.

Ceasurile, unul de damă, unul bărbătesc, décorează bordul limuzinei, dar pot fi purtate ca ceas de mână sau pandantiv. Carcasele de 44 mm sunt din aur alb, iar o statuie Spirit of Ecstasy, realizată manual, împodobește puntea fiecărui tourbillon.