În primul semestru al acestui an, lanțul de supermaketuri Lidl a fost cel mai mare investitor în publicitatea din presa scrisă(ziare naționale, ziare locale și reviste), cu un volum brut de 7.541.763 euro (rate card), conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitate (MIP), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT). Este vorba de machete publicitare comandate de Lidl în presa scrisă. Bugetul lui Lidl reprezintă un sfert (26,4%) din bugetul total al celor 30 de companii din top.
Volumul brut de publicitate a fost calculat pe baza tarifelor-listă de publicitate (rate card) și include discounturile și gratuitățile acordate clienților de către editori.
Pe următoarele două locuri în topul investitorilor s-au plasat companiile de telefonie mobilă Orange și Vodafone, cu 2.644.209 euro (rate card), respectiv 1.694.263 euro (rate card).
Importatorii de automobile Porsche România (brandurile Volkswagen, Audi, SEAT, Skoda) și Trust Motors (Peugeot, Citroën), au consumat în print bugete de 1.602.383 euro (rate card), respectiv 1.515.449 euro (rate card), ocupând onorantele locuri 4 și 5 în top.
BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).
CITEȘTE: CEI MAI MARI INVESTITORI ÎN PUBLICITATE ONLINE ÎN SEMESTRUL I 2016