Cautare




, Contributor

Telecom |
|

TOP 3 companii active în susținerea societății civile

Directionare_2%_Petrom_2_(640x427).jpg
 În privința sprijinul acordat de mediul privat, 45% dintre ONG-urile participante la un studiu Cult Market Research  consideră că Petrom este compania care se implică cel mai mult, urmată de Vodafone cu 24% și Orange cu 11%. 

Conform unui studiu Cult Market Research comandat de Petrom, cele mai importante probleme cu care se onfrunta societatea civilă din România sunt lipsa fondurilor (74%), dezinteresul instituțiilor de stat (39%) și întârzierea finanțărilor europene (36%). Cu toate că procentele sunt în scădere față de anul precendent, ordinea a rămas aceeași. Noutatea pentru 2013 este interesul pentru domeniul antreprenoriatului social, considerat de 88% dintre entitățile chestionate ca o oportunitate de dezvoltare și auto-susținere a organizației. Antreprenoriatul social este o afacere care, pe lângă scopul de a face profit, adresează și o cauză socială. 

Află câte milioane de euro a alocat Petrom în ultimii șase ani, proiectelor de responsabilitate socială

 „Pornind de la probleme actuale care afectează comunitatea bucureșteană, a apărut ideea de a oferi soluții care să îmbine o abordare de mediu și socială cu o componentă economică. Astfel a apărut ideea de a răspunde problemei poluării cu pungi de plastic creând un spațiu de producție unde sunt realizate sacoșe din pânză naturală, care oferă locuri de muncă persoanelor cu o situație socială aparte. Un alt motiv pentru alegerea antreprenoriatului social este nevoia de diversificare a veniturilor asociației și orientarea către independența financiară. Prin intermediul  întreprinderii se pot genera venituri pentru a susține alte proiecte și reduce dependența financiară de factori externi”,  spune Andreea Pandelescu, coordonator programe Atelierul de Pânză. 

 În ceea ce privește relația dintre sectorul ONG și companiile private, susținerea financiarăƒeste principala așteptare pe care 87% dintre ONG-uri o au din partea companiilor. Voluntariatul în cadrul comunitătii ar motiva 61% dintre ONG-uri săƒîncheie un contract de parteneriat cu o companie. În privința sprijinul acordat de mediul privat, 45% dintre ONG-urile participante la studiu considerăƒși în 2013 Petrom ca fiind compania care se implică cel mai mult, urmatăƒde Vodafone cu 24% și Orange cu 11%.

Află cum folosește Vodafone tehnologiile mobile pentru a îmbunătăți viața persoanelor dezavantajate sau a celor cu probleme de sănătate.

În anul 2012, Petrom a susținut financiar prin sponsorizări directe peste 70 de ONG-uri naționale și locale active în domenii precum protecția mediului, educație, programe sociale, sport sau sănătate. „Sectorul ONG este pentru Petrom unul dintre principalii parteneri în toate acțiunile dedicate comunității. Pe lângă programele dezvoltate în parteneriat cu ONG-urile din România, pentru noi societatea civilă a fost în toți acești ani prietenul care ne-a ajutat să înțelegem mai bine realitatea în care trăim și ne-a ghidat investiția pentru maximizarea impactului în comunitate”, a declarat Mona Nicolici, Manager Sustenabilitate Petrom. 

 În ceea ce privește vizibilitatea pe agenda publică, aproape jumătate dintre ONG-uri au afirmat că interesul mass-media fațăƒde activitatea lor este în creștere fațăƒde anul trecut, la fel și interesul populației generale. 

Studiul, comandat de compania Petrom, a fost realizat de Cult Market Research pe un eșantion reprezentativ de 100 organizații nonguvernamentale din 20 de județe din domenii precum protecţia mediului, programe sociale, educație și sănătate.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii