Topul 10 al celor mai vizionate programe TV în ianuarie 2016 include 5 televiziuni comerciale generaliste (Pro TV, Antena 1, Kanal D, Național TV și Prima TV), două canale de știri (Antena 3, România TV), o televiziune tabloidă (Antena Stars), o televiziune pentru copii și tineret (Disney Channel) și canalul public TVR 1.
Toate aceste 10 televiziuni însumează la nivel național o cotă de piață de 59,92%, conform măsurătorilor Kantar Media (copyright: ARMADATA S.R.L.). Față de luna decembrie 2015, cota de piață națională a „celor 10” este mai mare cu 1,84 puncte procentuale. De notat că, începând din acest an, Kantar Media operează pe un nou eșantion reprezentativ.
Cota de piață este un indicator de audiență ce reprezintă numărul de telespectatori ai unui program TV, într-un interval de timp, raportat la totalul persoanelor care se uitau la TV (aveau televizoarele deschise) în acea perioadă, exprimat în procente.
Interesant este de remarcat faptul că în ianuarie 2015, televiziunile din top 10 aveau o cotă de piață de 62,86% la nivel național. Asta înseamnă că, market share-ul din ianuarie 2016 este mai mic cu 2,94 puncte procentuale față de cel din ianuarie 2015. Este posibil ca această contracție să fie explicată prin introducerea din acest an a noului panel reprezentativ pe care se fac măsurătorile.
Revenind la sondajul din ianuarie 2016, se constată că televiziunea Kanal D a avut cea mai mare creștere procentuală a cotei de piață față de decembrie (1,89 puncte procentual).
Alte televiziuni ale căror cote de piață au crescut față decembrie 2015: Pro TV (+0,86 puncte procentuale), Antena Stars (+0,21 puncte procentuale) și Național TV (+0,17).
Și-au menținut cotele de piață la nivelul lunii decembrie 2015 televiziunile Antena 1 (+ 0,04 puncte procentuale), România TV (-0,06), Disney Channel (-0,06) și Prima TV (-0,07).
Au scăzut Antena 3 (-0,69 puncte procentuale) și TVR 1 (-0,45).
În același sondaj figurează numai puțin de 47 de televiziuni care ocupă o cotă totală de piață de 24,55%. Majoritatea acestor televiziuni sunt de nișă.
Sondajul Kantar Media menționează și secțiunea Others, în care sunt incluse televiziuni care nu au aderat încă la sistemul național de măsurare a audienței. Nu se cunoaște numărul acestor stații din această secțiunea și nu sunt evidențiate, dar este relevată cota totală a acestora: 15,53%.