FacebookTwitterLinkedIn

Perioada post-pandemie a putut fi transformată într-o nouă oportunitate pentru businessul Huawei?

Cătălin Palcău, Head of Media: Strategia Huawei Consumer Business Group a fost setată cu un obiectiv ambițios de creștere în toate categoriile în care Huawei era prezent încă de la sfarșitul anului anterior. Finalul anului 2019 anunța o umbrelă de brand cu un mesaj, deși simplu, foarte puternic care a devenit headline-ul noului an: Together 2020.

Astfel, am pus în aplicare o comunicare personalizată în ceea ce privește portofoliul de smartphone-uri, cu introducerea mid-range-urilor înainte de premiera flagship-urilor. Totodată, ne-am concentrat pe prezentarea noutăților Huawei din segmentele PC și Wearables, precum și pe creșterea notorietății magazinului propriu de aplicații HUAWEI AppGallery și a viziunii de viitor în ceea ce privește ecosistemul Huawei.

Ana Drăgoi, Social Media Manager: 2020 a fost un an în care ne-am concentrat pe adaptarea continuă la contextul nemaiîntâlnit. Comunicarea în mediul online a fost, cu siguranță, în centrul preocupărilor noastre. Strategia noastră orientată către online a constat în inițierea mai multor proiecte, cu mixuri diferite de acțiuni, din care am învățat și am perfecționat abordarea pentru viitoarele campanii.

Cum s-a conectat Huawei cu fanii produselor în această perioadă?

Ana Drăgoi, Social Media Manager: Strategia online și offline pe care am urmat-o a pus consumatorii în centrul tuturor activităților, iar în 2020 Huawei a fost mai aproape ca oricând de aceștia. Am dezvoltat platforma Huawei Community, dedicată fanilor brandului, ne-am concentrat pe engagement și dialog constant, am fost foarte activi și prezenți atât în perioadele de pre-vânzare, cât și în cele de post-vânzare, pentru a oferi cea mai bună experiență de interacțiune cu brandul, dar și pentru a ne familiariza audiența cu un portofoliu de produse în continuă expansiune.

Ce campanii online aveți în desfășurare?

Cătălin Palcău, Head of Media: Suntem la debutul campaniei pentru flagship-ul HUAWEI Mate40 Pro. Asta se întâmplă după un vârf de comunicare în care s-au suprapus campanii dedicate noului flagship PC – HUAWEI MateBook X, vedetei categoriei de Wearables – HUAWEI WATCH GT2 Pro, dar și proiectului local Explore More în care am lucrat cu influenceri locali. În paralel, am lansat o campanie cu totul specială dedicată HUAWEI P smart 2021 care a constat într-o colaborare locală foarte vizibilă. Pe lângă campaniile dedicate avem întotdeauna componenta de comunicare permanentă în Social Media, YouTube, Google Display și Video 360.

Ana Sohotchii, Campaign Manager: Ne concentrăm atenția pe o serie de produse recent lansate, flagship-ul HUAWEI Mate40 Pro care ridică standardul în ceea ce privește performanța camerei foto, laptopul HUAWEI MateBook X – partenerul  de succes pentru orice soluție de mobile office, HUAWEI P smart 2021, un telefon dedicat tinerilor cu o campanie amplă și atent personalizată la nivel local, cât și HUAWEI WATCH GT2 Pro și HUAWEI WATCH FIT, care facilitează monitorizarea inteligentă a unui stil de viață activ.

Comparativ cu anul 2019, care a fost evoluția segmentului de retail? Care sunt noile tendințe?

Adelina Oprea, Retail Director: În perioada ianuarie – septembrie Huawei a înregistrat o creștere de 3 puncte procentuale a cotei de piață pe categoria de smartphones, comparat cu aceeași perioadă a anului precedent (conform GFK). Un rezultat foarte bun având în vedere contextul internațional. Segmentele de wearables, tablete și PC-uri au avut o evoluție fantastică anul acesta, rezultat datorat diversificării portofoliului Huawei și faptului că produsele au venit cu tehnologii inovatoare și design atractiv pentru consumatorii din România. Contextul local și necesitatea de schimbare la nivelul modului în care muncim și învățăm a oferit o oportunitate de a pune un accent mai mare pe vânzarea de laptopuri și tablete care să transforme și să ușureze aceste activități.

Activitatea recentă de Black Friday a adus rezultate crescute în vânzări, comparativ cu anul trecut. Acest lucru se datorează prețurilor competitive ale produselor Huawei, dar și performanțelor tehnologice care ridică standardele industriei: rapidatea procesoarelor Kirin, autonomia crescută a bateriei pentru produsele Huawei și beneficiile aduse de Huawei Share prin posibilități nelimitate de interconectare între dispozitive.

Cum s-a schimbat comportamentul consumatorului în această perioadă?

Lavinia Bucur, Retail Marketing Manager: Adaptare. Acesta a fost cuvântul de ordine pentru 2020, atât în ceea ce privește comportamentul consumatorului, dar și în ceea ce ne privește direct. Ne-am adaptat strategia atât pentru shopping-ul offline, cât și cel online, pentru a răspunde cât mai bine cerințelor clienților noștri. Aceștia au putut testa în continuare produsele noastre în magazinele offline, în condiții de siguranță, iar acțiunile noastre de comunicare și-au păstrat intensitatea pentru a oferi informațiile de care utilizatorii au nevoie atunci când iau o decizie de cumpărare. Mai mult decât atât, limitarea opțiunilor offline a mobilizat un număr și mai mare de cumpărători să se îndrepte către online, aspect care ne-a determinat să diversificăm comunicarea și în acest mediu (prin intermediul magazinelor online ale partenerilor)  pentru a facilita accesul acestora la informații despre produsele noastre.

Se remarcă o înclinare spre un anumit tip de produse?

Adelina Oprea, Retail Director: Produse și soluții pentru telemuncă, învățat online sau menținerea unui stil de viață activ. De asemenea, foarte mulți consumatori sunt preocupați de monitorizarea inteligentă a unui stil de viață activ, iar categoria de smartwaches și brățări fitness a fost la mare căutare. Consumatorii s-au orientat spre produse care le aduc beneficii concrete, despre care se documentează, scăzând astfel rata cumpărăturilor de impuls.

Care au fost provocările, din punct de vedere al comunicării cu clienții?

Adelina Oprea, Retail Director: În primul rând, limitarea interacțiunii directe cu clientul, ce se realiza în magazinele fizice, și creșterea vânzărilor în online. Pentru noi acest lucru a însemnat că a trebuit să compensăm și să sporim accesul la informații prin platformele online. De aceea, ne-am concentrat pe o serie de acțiuni de personalizare a paginilor de produse, de intensificare a comunicarii în Social Media, precum și acțiuni de Customer Service pentru a ajuta consumatorul în luarea deciziei de cumpărare.

Ana Sohotchii, Campaign Manager: În 2020, am încercat să ne consolidăm și mai mult prezența cât mai apropiată de consumatori. Am desfășurat campanii pentru comunitatea noastră, am inițiat platforme special dedicate fanilor Huawei, am crescut numărul de campanii online și mixul de activități. Am colaborat cu influenceri locali pentru a transmite mereu un mesaj pozitiv, #MakeItPossible.

Cum s-a schimbat strategia de marketing comparativ cu perioada de dinainte de pandemie, în timpul lockdown-ului și după? Care sunt noile priorități?

Cătălin Palcău, Head of Media: Din punctul de vedere al obiectivelor de creștere nu am deviat foarte mult de la strategia anuală setată inițial. În schimb, au avut loc modificări și completări, într-un ritm susținut pe toată perioada anului. Lansarea HUAWEI P40 Pro avea loc chiar în perioada de început a pandemiei, ceea ce ne-a făcut să intensificăm comunicarea online și să deschidem noi platforme și activități de engagement. În ceea ce privește obiectivele media, ecuația de cre§tere se traduce prin asigurarea continuității, prin permanenta inovare și prin consecvență.

Wang Wei

Country Manager Huawei Consumer Business Group România

În ce măsură a afectat pandemia de coronavirus businessul pe care îl conduceți și cum v-ați adaptat la noua „normalitate”?

Contextul este în continuare unul provocator, la nivel local și la nivel global, dar ne-am concentrat eforturile și resursele pentru a găsi soluțiile și oportunitățile potrivite. Consumatorii s-au mutat în mediul online, acum mai mult decât niciodată, iar acest lucru a însemnat și o schimbare în comportamentul lor: petrec mai mult timp documentându-se și comparând produse, pentru a face alegerea potrivită de cumpărare. Pentru noi, decizia luată a fost una rapidă și importantă: ne-am concentrat să venim cu instrumentele potrivite pentru a fi mai aproape de consumator, pentru a-i oferi soluțiile potrivite nevoilor lui, dar și un acces mai rapid la informație. Pentru acest aspect, am lucrat alături de partenerii noștri, am creat oferte specifice, am diversificat campaniile de marketing, dar și activitățile dedicate customer service.

Strategia noastră de la începutul anului a fost aceea de a menține creșterea în toate segmentele: smartphone-uri, tablete, PC-uri, wearables sau audio, de a prezenta posibilitățile ecosistemului Huawei și de a consolida încrederea utilizatorilor noștri în Huawei AppGAllery, propriul magazin de aplicații.  Am obținut o creștere în toate segmentele, iar cota de piață din România a atins o poziție record în intervalul Q2 – Q3. De asemenea, piața a răspuns foarte bine la oferta noastră în privința segmentelor de tablete și laptopuri care au crescut și au consolidat trendul ascendent.

Ne-am concentrat totodată pe nevoile și siguranța consumatorilor noștri și am inițiat toate măsurile  necesare pentru ca Huawei Customer Service Centre să rămână deschis și să răspundă prompt tuturor nevoilor utilizatorilor noștri în toată această perioadă.

Care au fost rezultatele financiare înregistrate în 2020 și ce estimări aveți pentru viitor?

Rezultatele financiare înregistrate în primele trei trimestre ale anului le-au depășit pe cele obținute în aceeași perioadă a anului trecut, cu aproximativ 10% , în special datorită noilor categorii de PC și tablete. La începutul anului viitor, vom continua să lansăm categorii noi de produse pe piața din România, inclusiv Smart TV-uri.

Cum a răspuns Huawei provocărilor din ultimele 10 luni?

Huawei este dedicat inovației și tehnologiilor de vârf și am lansat în fiecare trimestru produse și servicii noi. Când vine vorba despre bilanțul din 2020:

– În primul trimestru, Huawei la nivel global a generat venituri de 454 miliarde CNY, o creștere de 13,1% comparativ cu anul anterior. Huawei Consumer Business Group a realizat global venituri de 255,8 miliarde CNY.

– În cel de-al doilea trimestru, Huawei a livrat 55,8 milioane de smartphone-uri în întreaga lume, obținând cea mai mare cotă de piață de până acum – 20% și ajungând pe prima poziție pe piața globală a smartphone-urilor. (Sursa: IDC)

– În august 2020, Huawei s-a clasat pe locul 49 pe lista Fortune 500. Clasamentul din acest an reprezintă un salt de 12 puncte față de 2019.

– La nivel european: În aproximativ 8 ani, Huawei Consumer Business Group se bucură de 78 de milioane de utilizatori activi de smartphone-uri în toată Europa.

– La nivel local: De când Huawei Consumer Business Group s-a alăturat pieței din România, în 2020 am înregistrat cea mai importantă cotă de piață pentru segmentul de smartphone.

– De asemenea, sărbătorim 20 de ani de Huawei în Europa și 18 de când Huawei Technologies este prezent în România.

În 2021 vom continua să dezvoltăm tehnologia și produsele noastre și să aducem consumatorilor o experiență completă de seamless AI life.

Care sunt planurile de viitor – pe termen mediu și lung – ale Huawei în România?

Ne menținem angajamentul de a continua să oferim utilizatorilor tehnologii inovatoare, în materie de hardware, fotografie, performanță și design.

Ne dorim să consolidăm viziunea noastră pentru ecosistemul Huawei și magazinul propriu de aplicații – HUAWEI AppGallery. Am reușit să creăm cel de-al treilea magazin de aplicații din lume din punct de vedere al dimensiunii în numai trei ani, iar în România se bucură deja de peste 1000 aplicații locale în doar un an de la lansarea lui, colaborând cu cei mai importanți parteneri din zona de banking, utilități, sănătate sau entertainment.

Tot în viitor, avem în plan extinderea rețelei de magazine și centre de service Huawei în România, nu numai în București, ci și în Cluj-Napoca și Timișoara.

Sabina Știrb

Marketing Director Huawei

Consumer Business Group România

La nivel de strategie s-a schimbat ceva pentru a se potrivi noilor nevoi ale clienților?

Obiectivele de creștere pe care ni le-am setat la începutul anului au rămas constante, la fel și calendarul de lansări, implicit și misiunea de a oferi, prin tot ceea ce facem, cele mai noi și captivante experiențe digitale consumatorilor noștri. Am adaptat continuu la nivel de comunicare, ceea ce a și dus la o amploare sporită a proiectelor locale.

Lansarea primului nostru flagship HUAWEI P40 Pro a avut loc în luna martie, iar campania a fost redimensionată imediat în mediul online. Am înțeles că este nevoie de reacție și imediat, aproape firesc, am mutat focusul pe o campanie ce a integrat produsele și soluțiile noastre adaptate la nevoile consumatorului. Astfel, programul #StayConnected a inclus soluții de telemuncă, de învățat acasă sau de menținere a unui stil de viață activ și monitorizare smart a sănătății, combinând cele mai recente produse Huawei din toate categoriile disponibile.

Am continuat cu un alt val de campanie dedicat lui HUAWEI P40 Pro #JoyOfReconnection în care ne-am inspirat din momentele simple pe care le-am redescoperit la reconectarea cu mediul exterior și care au devenit motive de optimism, transmise mai departe cu ajutorul ambasadorilor de brand cu care colaborăm.

În tot acest timp, portofoliul nostru s-a extins cu noi produse care au fost foarte bine primite, categoriile de laptopuri și tablete având o ascensiune continuă. În iulie am demarat o nouă campanie de imagine, Together 2020, ce promova viziunea ecosistemului Huawei, dezvăluind astfel un prim pilon important pentru posibilitățile nelimitate ale unui portofoliu extins de produse, pe care continuăm să îl introducem în România.

2020 a fost despre o strategie ce ne-a impulsionat în permanență să ne adaptăm la nevoile consumatorilor și care a dus, de altfel, în cel de-al doilea trimestru, la prima poziție pe piața globală a smartphone-urilor. Iar pe plan local, divizia de consumer a atins în primul semestru cea mai mare cotă de piață de până acum. Consumatorii au fost receptivi la ritmul accelerat de dezvoltare al HUAWEI AppGallery în România, ce a integrat în doar un an cele mai importante 1,000 de aplicații la nivel local, piața noastră fiind, de altfel, și una dintre cele mai active în utilizarea HUAWEI AppGallery.

Cum a influențat pandemia piața de smartphone-uri și laptop-uri?

Categorii care au înregistrat creșteri semnificative sunt segmentele de laptopuri și tablete. Piața de smartphone-uri a avut și ea o dinamică foarte interesantă, mai ales portofoliul de telefoane mid-range care a crescut exponențial în popularitate.

Ne-am concentrat foarte mult eforturile pe nevoile de actualitate și siguranța consumatorilor noștri. În acest sens, centrul de servicii Huawei a fost menținut deschis, în condiții de siguranță, chiar și pe timpul stării de urgență, oferind de exemplu transport gratuit consumatorilor care au apelat la acest serviciu. Toate măsurile necesare au fost dezvoltate pentru a răspunde prompt nevoilor consumatorilor, în toată această perioadă.

Care sunt produsele bestseller în 2020?

Am avut produse bestseller din mai multe segmente de dispozitive, inclusiv smartphone, PC și wearables. În 2020, ne-am propus să venim cu soluții relevante și să oferim produse și servicii care ajută consumatorul să își îmbunătățească viața, adaptate pentru nevoile de mobile office, învățat online, mai multă productivitate sau menținerea unui stil de viață cât mai activ, indiferent de perioadă. Astfel, produsele care au susținut aceste nevoi au fost și cele mai căutate de consumatorii noștri. Ca exemplu, HUAWEI WATCH GT2 Pro dar și HUAWEI WATCH FIT, care vin cu funcții inteligente de monitorizare a activității fizice și a sănătății, au înregistrat un interes crescut din partea utilizatorilor.

Ce produse noi pregătește Huawei să lanseze pe piață?

2020 a fost un an în care am consolidat relația cu piața din România, oferind acces la produse competitive și tehnologii performante pentru un număr și mai mare de consumatori. Ne concentrăm la creșterea magazinului nostru de aplicații, aflat în top 3 la nivel global, și pregătim introducerea de noi produse și tehnologii pe piața din România, cum ar fi noul smart TV Vision, pentru ca utilizatorii noștri să se bucure de posibilitățile nelimitate ale ecosistemului Huawei.