Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Media şi entertainment |
|

Toate pânzele sus!

Superiahturile se află în plutonul fruntaș care conduce industria navală globală spre sustenabilitate.  
7. DreAMBoat

Dacă în industria auto motorul electric câștigă teren pe zi ce trece, e încă greu să ne închipuim că un mineralier de câteva zeci de mii de tone ar putea funcționa pe baterii. Fiind un domeniu al coloșilor, cu o inerție pe măsură, industria navală convențională face eforturi pentru a asimila noțiuni precum sustenabilitatea. Schimbarea este mult mai vizibilă în sectorul rarefiat al superiahturilor, unde câțiva producători temerari au lansat proiecte în care tehnologia, propulsia sau materialele din care sunt construite navele au ca numitor comun protejarea mediului.

Când vine vorba de inovație și sustenabilitate în materie de superiahturi, compania Oceanco și-a făcut deja o reputație. Șantierul naval olandez nu doar că a lăsat la apă unele dintre cele mai mari și mai iconice iahturi din lume, dar ele sunt totodată și dovada preocupării companiei pentru sănătatea mediului.

La Oceanco, inovația nu se limitează la iahturi, scrie forbes.com. Însuși sediul firmei și șantierul naval au fost proiectate și construite dând prioritate conceptului de sustenabilitate: printre altele, există aici sisteme de ultimă generație de încălzire în podea, sisteme de control și reglare a umidității sau pompe care extrag căldura din sol. Dar să urcăm la bordul câtorva dintre iahturile construite de Oceanco.

DreAMBoat


Cu aproape 90 de metri lungime, DreAMBoat este dovada că un iaht de familie, cu toate dotările imaginabile, poate fi prietenos cu mediul. Cu sisteme de propulsie și de navigație de ultimă oră, vasul oferă o paletă largă de opțiuni pentru confort și relaxare: piscină de șase metri pe puntea principală, un Jacuzzi pe puntea privată a proprietarului și, la pupa, un spa cu o baie cu hidroterapie și masaj.
Punțile sunt interconectate într-un mod practic și inteligent – una dintre ele  găzduiește una dintre cele mai mari terase din clasa sa – făcând din  DreAMBoat decorul perfect pentru relaxare și aventură în familie.

Bravo Eugenia


Construit pentru Jerry Jones, proprietarul clubului de fotbal american Dallas Cowboys, Bravo Eugenia este primul iaht pe care Oceanco l-a construit conform conceptului LIFE Design (Lengthened, Innovative, Fuel efficient and Eco-friendly), care vrea să spună că vasul este mai lung, inovativ, cu consum eficient și prietenos cu mediul.

Pornind de la principiile fundamentale ale hidrodinamicii, arhitecții au maximizat lungimea vasului pentru a diminua puterea necesară punerii lui în mișcare – prin urmare s-au putut folosi motoare de dimensiuni reduse, ceea ce a dus la scăderea spațiului necesar propulsiei și echipamentelor auxiliare care o deservesc. Beneficiul imediat este că sala motoarelor de pe Bravo Eugenia ocupă un singur nivel, lucru rar la un iaht de dimensiunile sale, fapt care a permis eliberarea unui spațiu de 1o metri pătrați la atât de doritul nivel al apei.
Dacă adăugăm la toate acestea sistemul de ultimă generație de încălzire și recuperare a energiei, bateriile care sunt operate de un sistem care le asigură funcționarea optimă și neîntreruptă, precum și sistemul hibrid de propulsie, Bravo Eugenia consumă cu până la 30% mai puțin combustibil decât un iaht de dimensiuni comparabile. Aceste caracteristici îi permit să navigheze inclusiv în zonele unde sunt impuse restricții severe în privința emisiilor.

Black Pearl

Black Pearl este probabil unul dintre cele mai neobișnuite iahturi, nu doar datorită formei care amintește de o corabie, ci și datorită modului în care este construit. De la zonele tehnice până la cele operate de echipaj și la spațiile destinate pasagerilor, Black Pearl a fost de la bun început proiectat astfel încât impactul său asupra mediului să fie minim.
Vasul încorporează tehnologii folosite în premieră în iahting, cum ar fi sistemele de producere și regenerare a energiei solare sau a celei produse pe bază de hidrogen; căldura reziduală este recuperată și refolosită, diminuând astfel necesarul de combustibil și făcând nava mai eficientă. Spre deosebire de alte iahturi cu vele care folosesc și motoarele convenționale pentru deplasare, Black Pearl poate naviga folosind exclusiv forța vântului. Sistemul de vele DynaRig, elaborat de Dykstra Naval Architects, este foarte eficient și poate fi controlat de o singură persoană. Însă cu adevărat impresionantă este viteza pe care vasul o poate atinge cu ajutorul pânzelor: nu mai puțin de 30 de noduri (aproximativ 56 km/h). În plus, poate face schimbări de direcție fără o diminuare semnificativă a vitezei.

Energia generată în mod natural din deplasarea pe baza velelor nu este risipită. Sistemul hibrid de propulsie are capacitatea de a stoca energia cinetică produsă în timpul navigării cu vele și o transmite către generatoarele care alimentează iahtul cu curent electric; dacă ambarcațiunea se deplasează prin forța vântului, generatoarele pot fi oprite. Fiind capabilă să traverseze Atlanticul fără a utiliza un strop de păcură sau de motorină, Black Pearl este astăzi standardul de aur în ceea ce privește navigația de lux sustenabilă.

 

Credit foto oceancoyacht.com

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii