
Cannes Lions, „Cupa Mondială” a creativilor din întreaga lumea, va avea loc între 15 și 21 iunie pe Coasta de Azur și se prefigurează a fi un adevărat maraton de seminarii, grupuri de lucru, gale și expoziţii dedicate profesioniștilor și aspiranților din industrie.
Printre agențiile românești care vor concura în acest an pentru Leii de Aur se numără McCann Erickson cu 54 de lucrări înscrise, Geometry Global cu 24, Publicis cu 20 și The Secret Service cu 11. La acestea se adaugă o serie de nume în premieră, dar și agenții de relații de publice care au acceptat provocarea Cannes Lions-ului.
Lista finală a celor 151 de încrieri va fi făcută publică pe data de 5 iunie în cadrul evenimentului Run Project, organizat de Cannes Lions România.
La Cannes, timp de șapte zile, vor fi peste 12.000 de vizitatori din 94 de țări, care vor avea la dispoziție numai puțin de 250 de sesiuni conduse de peste 500 de speakeri celebri de la care vor afla cele mai noi tendințe din publicitate.
Printre cei care vor susţine seminarii în faţa profesioniştilor se numără și cântăreaţa Courtney Love, Spike Jonze, regizorul filmul „Her”, actorul Ralph Fiennes, Aaron Sorkin, numele din spatele unor seriale celebre precum „The West Wing” sau „The Newsroom”, actorul Sir Patrick Stewart, precum şi actrița Sarah Jessica Parker.
Câştigătorii celebrelor trofee ale festivalului, Leii de Aur, vor fi anunţaţi în cadrul a patru ceremonii împărțite pe categorii, susținute la Palais des Festivals în sala Grand Audi pe 16 mai (Creative Effectiveness, Direct Lions, PR, Promo & Activation Lions), 17 mai (Media, Mobile & Outdoor Lions, Media Person of the Year, Media Network of the Year și câștigătorii Cannes Chimera), 18 mai (Cyber, Design, Product Design, Press and Radio) și 21 mai (Branded Content & Entertainment, Film, Film Craft, Innovation, Titanium și Integrated Lions).
Festivalul prezintă şi o secţiune de premiere dedicată tinerilor creativi – Young Lions, care au câștigat anul acesta primele locuri la competițiile locale la categoriile PR, Media, Cyber, Design, Print, Marketers și Film.
Anul acesta, mai multe echipe câștigătoare ale competiției locale, susținute în cadrul The Alternative School for Creative Thinking, vor reprezenta România la PR Young Lions, Design Young Lions și Cyber Young Lions.
În 2013, echipa României, formata din Alex Haidamac și Natalia Sfetcu, a câştigat premiul cel mare la categoria Design Young Lions.
The Alternative School for Creative Thinking este o școală dedicată tinerilor creativi inițiată de Teodora Migdalovici, ambasador oficial al festivalului Cannes Lions în România.