Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Tirajele ziarelor locale și regionale sunt în scădere

Ultimul raport al BRAT cu cifrele de difuzare ale presei scrise (iulie – septembrie a.c.) arată o scădere generală a tirajelor vândute pentru ziarele locale și regionale.
ziare_locale.jpg

Tirajul total vândut pe ediție pentru cele 25 de ziare locale și regionale s-a ridicat, în perioada iulie – septembrie 2014, la o medie de 149.478 de exemplare. Tirajul vândut este cu 13.373 de exemplare mai mic decât în aceeași perioadă a anului 2013 (26 de titluri), potrivit datelor de difuzare de Biroul Român de Audit Transmedia, prelucrate de „Forbes România”.

Ziarul local cu cele mai mari vânzări, în intervalul iulie – septembrie 2014, rămâne, ca și anul trecut, „Unirea” (Alba Iulia) cu un tiraj total vândut de 15.179 de exemplare pe ediție. Cifra este în scădere cu 1.009 exemplare față de iulie-septembrie 2013.

Pe locul secund se plasează „Jurnalul Arădean” cu 14.617 exemplare/ediție, un tiraj cu 531 de exemplare mai mic decât în 2013.

O pierdere însemnată a suportat-o ziarul regional „Gazeta de Sud” din Craiova: 1.942 exemplare pe ediție. Tirajul total vândut a fost de 10.561 exemplare vândute pe ediție.

Cinci ziare locale și regionale au avut tiraje vândute de peste 10.000 de exemplare, în perioada iulie – septembrie 2014, față de anul trecut când au fost șase. Oricum, aceste publicații locale au tiraje mai mari decât cotidiane naționale cu pretenții, „Adevărul” sau „Jurnalul Național”.

Pierderi importante de tiraj față de anul trecut au înregistrat ziarele „Obiectiv Vocea Brăilei” (-1.284), „Jurnalul Bihorean” (-1.039) și „Renașterea Bănățeană” din Timișoara (-1.028).

Ziarele cu cele mai mici tiraje vândute au fost: „Transilvania Expres” din Brașov (1.895 exemplare pe ediție), „Monitorul Expres” din Brașov (1.219), „Ziarul de Roman” (416) și „Observator de Constanța” (119 exemplare pe ediție).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii