Cautare




, Contributor

Orologerie de lux |
|

Timpul ceasurilor deștepte

Recent încheiata ediție a Salonului internațional de ceasuri și bijuterii Baselworld a adus în atenția publicului ceasurile „smart“ ale căror funcții suplimentare sunt destinate să ne facă viața ușoară și să comunice permanent cu telefonul inteligent. Este într-adevăr nevoie de mai multă „deșteptăciune“? Industria orologeră se împarte acum în pro și contra.
FC-Horological-Smartwatch-FC-285S5B6-01

Cel mai mare eveniment dedicat ceasurilor și bijuteriilor reunește la Basel, în fiecare primăvară, toată suflarea industriei „vinovată“ de plăcerea de a purta obiecte care arată trecerea timpului sau care pun în valoare strălucirea pietrelor și a materialelor prețioase. Pe scurt, Baselworld este o sărbătoare dedicată unei „plăceri vinovate“ a omenirii cu un nivel financiar mediu și ridicat. Doar că 2015 este momentul la care suntem martorii unei schimbări de mentalitate. La peste două decenii de când industria elvețiană a ceasurilor mecanice și-a recâștigat locul alături de mecanismele quartz, produsele „smart“ vor fi, cel puțin pe termen scurt și mediu, noua „găselniță“ a tuturor. Motivul este cât se poate de clar: Apple, compania cea mai mare și mai puternică din lume, a decis să își facă loc în lumea ceasurilor. Iar dacă cităm opinia unui manager cu experiență din cadrul unui interviu acordat Forbes România „când Apple se hotărăște să facă ceva, toată lumea o să facă la fel ca ei. Au atât de multă putere financiară, încât ar putea să cumpere toată Elveția dacă ar fi de vânzare!“

Sunt poate câteva standuri mari și nemișcate de unde noua tendință nu pare atât de periculoasă, dar la 99% dintre producători există cel puțin un proiect pe care amatorii de gadget-uri îl vor găsi interesant în următorii ani. Indiferent de scenariu, vârtejul modelelor electronice, care mai fac și altceva în afară de a indica ora, a captat atenția publicului într-o nouă direcție, lăsând în plan secund ce era în vogă până acum. Știrile anilor trecuți vorbeau, fără excepție, despre ceasuri a căror cea mai importantă calitate era prețul exorbitant. „Nebunia“ continuă și în 2015, Jacob&Co oferind, de exemplu, o piesă de 18 milioane de dolari. Doar că accentul se pune în zona „affordable“ spre avantajul mărcilor care se aflau deja acolo și care au fost destul de inspirate să nu își schimbe filosofia în timpul „boom-ului“ economic.

Anul orologer care debutează în această primăvară va fi clar unul diferit față de tot ce s-a întâmplat de la începutul crizei. Se va observa efectul ceasurilor smart, pe care, oricum, le animă mecanisme quartz. În plus, dezvoltarea segmentului destinat masei de consumatori (500 – 2.000 euro) va duce la popularizarea unor materiale și tehnologii de finisare la care aveau acces exclusiv producătorii din vârful piramidei. În plan secund, tendințele identificate încă de la Salonul de înaltă orologerie de la Geneva (SIHH) prind mai mult contur: producătorii se concentrează să ofere mecanisme mecanice proprii, iar modelele mecanice destinate publicului feminin se diversifică exponențial.

Bell & Ross

Chanel

Maurice Lacroix

Breguet

Patek Philippe 

Hamilton

Frédérique Constant 

Longines

Omega

Hermès

Rado

Rolex

Seiko

TAG Heuer 

Blancpain

Zenith

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii