Cautare




, Contributor

Servicii Financiare & Imobiliare & Auto

Afaceri |
|

Tiberiu Maier, CEO Signal Iduna România: “Provocarea majoră la nivel mondial va fi modul în care vom reuși să transformăm în oportunități ceea ce inițial părea a fi o amenințare”

Forbes România a invitat comunitatea de business din România să răspundă la cele mai importante chestiuni ale momentului în cadrul proiectului editorial #lecțiipentru2021.
Tiberiu Maier

Tiberiu Maier, CEO Signal Iduna România

Evoluția companiei într-un cuvânt

Într-un an care s-a derulat într-un mod excepțional față de orice plan sau previziune inițială, nu mă pot rezuma la un singur cuvânt pentru a descrie în cea mai cuprinzătoare manieră activitatea noastră. De aceea, cred că o sintagmă adecvată pentru acest an ar fi „grijă pentru sănătate”. 2020 este de departe anul în care oamenii au învățat să aibă grijă și să conștientizeze la modul cel mai serios că nu este nimic mai important decât sănătatea. Deși a fost un an dificil, ne-am îndeplinit obiectivul comercial stabilit pentru acest an și, totodată, am obținut poziția de lider la nivelul pieței de asigurări de sănătate.

Industria asigurărilor de sănătate a fost mult mai puțin expusă față de celelalte domenii de activitate. Am reușit ca în prima jumătate a anului, cu toate provocările pe care le-a adus, să înregistrăm o evoluție semnificativă a primelor brute subscrise comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Din punct de vedere al portofoliului existent, am reușit să continuăm parteneriatele cu clienții noștri, fiind alături de ei cu soluții personalizate și adaptate acestei perioade.

La nivel de produs, am continuat sa punem accentul pe dezvoltarea soluțiilor digitale de accesare a produselor noastre, astfel încât clienții să poată efectua toate procedurile mai ușor și mai rapid. În plus, am lansat pentru ei un serviciu de consultanță medicală la distanță pentru a beneficia de soluții avizate la problemele lor, fără a fi nevoie să se supună riscului unei deplasări într-o clinică sau cabinet medical. Am simplificat procesul de rambursare, solicitând mai puține documente și, tototdată, întreaga documentație aferentă contractelor de asigurare a fost distribuită în format electronic.

Cele mai importante lecții

Adaptabilitatea la noul normal, determinarea de a-ți găsi o motivație și de a-ți lua un angajament cred că sunt cele mai importante elemente care au făcut diferența în această perioadă. Am realizat cu toții cât este de importantă interacțiunea umană, atât în cadrul companiei, cât și cu partenerii noștri, și nu cred că va exista vreun sistem sau aplicație care să compenseze acest lucru.

Prestația autorităților

Cred că personaje principale ne-am simțit cu toții, pe rând, când a trebuit să învățăm cum să fim parte dintr-o realitate cu totul nouă, când aproape nimic din ceea ce eram obișnuiți nu mai era la fel. De responsabilitatea, grija și atenția fiecăruia dintre noi depindea modul în care urma să se desfășore episodul fiecărei zile. Desigur, la nivelul autorităților a existat și încă există o presiune extrem de mare. Nicio autoritate, oricât de dezvoltat ar fi statul pe care îl reprezintă, nu putea fi 100% pregătit pentru o urgență medicală globală, cu atât de multe implicații în aproape toate domeniile de activitate. Situația actuală va avea, cu siguranță, consecințe asupra economiei, iar rolul autorităților va fi să găsească mai departe cele mai bune strategii pentru mediul de business și pentru populație.

Strategia de business pentru 2021

De departe, anul acesta a accelerat tranziția către digitalizare, care a dovedit că poate oferi soluții pentru o serie de provocări cu care companiile s-au confruntat. Din punctul acesta de vedere, strategia noastră își păstrează același focus ca înainte de pandemie. În prezent, o treime din asigurați folosesc serviciile noastre prin intermediul aplicației Signal Care Assistant. Așadar, dezvoltarea infrastructurii digitale se va regăsi în permanență în strategia noastră de dezvoltare.

Un al doilea punct va fi dezvoltarea serviciilor pentru a oferi soluții competitive, cât mai apropiate de nevoile actuale ale clienților. Lucrăm în continuare și la simplificarea proceselor și modalităților de accesare a asigurărilor.

Domeniul asigurărilor private de sănătate este un domeniu despre oameni și susținut de oameni. O direcție majoră în strategia noastră este dezvoltarea și suportul echipei care la rândul ei transferă toată încrederea și susținerea atât de necesare asiguraților noștri în rezolvarea fiecărei probleme medicale.

Provocări în 2021

Din punctul meu de vedere, provocarea majoră la nivel mondial va fi modul în care vom reuși să transformăm în oportunități ceea ce inițial părea a fi o amenințare. Cu toții am fost puși în fața unor decizii importante și am regândit strategii într-un ritm accelerat și sub presiune, această perioadă ne-a și pregătit și ne-a oferit șansa de a ne dezvolta. Provocarea vine din cum vom fructifica tot ceea ce am dobândit în aceste luni.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii