Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Reinventarea României |
|

Thomas Schiefer, Director General Zirom România: “Globalizarea ar putea arăta diferit după pandemie, dar va avea aceeași relevanță și se va dezvolta”

Forbes România a invitat comunitatea de business din România să răspundă la cele mai importante chestiuni ale momentului în cadrul proiectului editorial #reinventarearomaniei.
 aboneaza-te
Thomas Schiefer

Thomas Schiefer, director general Zirom România

Oportunitatea pentru România

Thomas Schiefer: Cu siguranță, întreaga economie, la nivel  mondial, va încerca să își repornească activitatea, având ca punct de start momentul de dinainte de pandemie. Acest lucru va fi posibil mai degrabă în domeniul industriei, decât în cel al serviciilor. În primul rând va trebui să vedem ce se va întâmpla cu consumul, luând în considerare frica existentă încă în societate.

România are nevoie de aceleași lucruri de care avea nevoie înainte de pandemie și vor exista foarte puține oportunități noi, dacă nu rezolvăm problemele ce țin de infrastructură – și nu vorbim doar de autostrăzi, ci și de energie, căi ferate, IT, căi  de navigație, altele – de responsabilitatea socială, de acumularea și crearea de cunoștințe, în fond de competitivitate.

ZIROM este  una dintre puținele fabrici de titan din lume și unul dintre puținii producători europeni. Noi exportăm aproape tot ceea ce producem. Produsele noastre sunt certificate, ele trebuie să îndeplinească anumite criterii pentru a putea fi vândute în lumea întreagă. Cu toate acestea, simțim provocările, prezentate în subiectele de mai sus, în fiecare zi, prin costurile de transport, timpii de așteptare, și prin lipsa inginerilor tineri și capabili, care doresc să se dezvolte și să aibă succes într-un domeniu tehnic.

Dacă cele de mai sus sunt îndeplinite, printr-o dezvoltare pe termen lung, în următorul deceniu vom putea concura mai bine la nivel mondial și ne vom diferenția și după epidemie.

Domenii ce trebuie reformate

Thomas Schiefer: În primul rând, subiectul este reprezentat de competitivitatea și diferențierea reală, comparativ cu alte națiuni. La nivel global, concurența va continua să existe și după ce momentul pandemiei va fi depășit și nu vom putea ține pasul având o industrie bazată doar pe servicii. Globalizarea ar putea arăta diferit după pandemie, dar va avea aceeași relevanță și se va dezvolta. În România va fi mai mult vorba despre producerea sau furnizarea de produse, alături de servicii, ceea ce ne diferențiază de competiția internațională sau cel puțin oferă condiții de concurență similare.

ZIROM încearcă să îndeplinească acest obiectiv, de diferențiere față de competiția internațională, și se va concentra și mai mult pe acest lucru prin realizarea de produse din titan de înaltă calitate, cu cantități mici de plumb și cu loturi de dimensiuni mai mici. Concurența noastră este reprezentată, de obicei, de fabrici mari de titan, care își concetrează activitatea pe producția Aero, cu dimensiuni mari ale loturilor și timpi mari de așteptare, în conformitate cu agenda planificată de către companii precum Airbus, sau Boeing. După pandemie, vom crea o varietate de dimensiuni de loturi pe care le vom livra pentru a ajunge la un număr și mai mare de clienți și vrem să ne diversificăm și mai mult din punct de vedere geografic.

Un subiect foarte important este sustenabilitatea, iar acest lucru va deveni și mai relevant după pandemie. Reciclăm reziduurile de titan în produse cu înaltă specificitate și eliminăm toate materialele ce nu pot fi reutilizate în siguranță. Evitarea creării deșeurilor și reciclarea ar trebui să fie subiecte pe care România le-ar putea aborda cu mai multă implicare.

Măsuri urgente pentru relansare

Thomas Schiefer: Din fericire ne aflăm într-o poziție favorabilă, am reușit să ne păstrăm angajații în siguranță, dar, de asemenea, să ne continuăm activitatea în tot timpul acesta și să producem pentru viitorul apropiat. Prin urmare, nu am avut nevoie de niciun ajutor din partea statului si nu am fi fost eligibili.

În acest context, cu toții înțelegem cât de mic este în realitate spațiul de manevră pentru guvern. Adoptarea unor măsuri pe termen scurt pentru evitarea unei crize accentuate în viitorul apropiat, prin insolvențe, șomaj etc. este necesară. Obligatoriu și extrem de important ar fi ca pe viitor investițiile să continue să se dezvolte pentru a deveni mai competitivi ca țară. Poate că acum ar fi un moment bun pentru proiecte mari de infrastructură, care asigură crearea de locuri de muncă și rentabilitatea investiției pe termen lung.

Revenirea domeniului

Thomas Schiefer: Cel puțin parțial, depindem de piața Aero. Acest sector înregistrează un obstacol semnificativ, cel puțin pe termen scurt, din cauza blocajelor din întreaga lume. Cu toate acestea, transportul aeronautic este unul dintre principalele metode de transport de persoane și mărfuri și va reveni într-un timp relativ scurt. Sectorul lucrează constant pentru ca operațiunile să fie mai curate și mai eficiente, având noi modele de avioane, noi motoare, etc. Cartea de comenzi a Airbus și Boeing reprezintă de nouă ani un exemplu de urmat și nu există multe alte sectoare care pot spune același lucru.

Pe lângă industria Aero, producția noastră este destinată multor altor segmente – nivelul de inovare din acest domeniu este extrem de ridicat și nu se va opri. Nu ne așteptăm la o scădere semnificativă a comenzilor, tocmai pentru că deservim o paletă largă de industrii a căror activitate a continuat și va continua.

Spre exemplu, produsele noastre deservesc majoritatea echipelor de Formula 1, iar printre clienţi Zirom menționăm companii precum Ferrari, McLaren, precum și Rolls Royce. Comenzile pe acest segment s-au menținut într-o dinamică similară cu anul trecut, iar redeschiderea sezonului, probabil din vară, ne dă încrederea unor rezultate și mai bune.

Ne-am adaptat constant acestei situații și am folosit perioada de blocare a activității pentru proiecte precum îmbunătățirea competitivității și extinderea obiectivelor noastre. Unul dintre subiectele principale dezvoltate în această perioadă a fost reprezentat de cercetări despre îmbunătățirea calității reciclării pentru a aduce randament producției noastre. Alte subiecte au fost: crearea de loturi de dimensiuni mai mici, servicii suplimentare, direct marketing pentru a ne apropia de consumatorii finali și de diversificarea globală, pe care deja am pregătit-o înainte de pandemie. Deci, în general, singurul fenomen permanent este schimbarea și cel mai bun lucru pe care îl putem face este să o îmbrățișăm și să o transformăm într-o oportunitate.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii