Cautare




, Contributor

ForbesCars |
|

TESTDRIVE Peugeot 208. Ca la 20 de ani

Peugeot 208 GTI
Modelul 208 de la Peugeot, care va înlocui variantele 206+ și 207, oferă un stil de condus fără griji. Parafraza melodiei se oprește aici, pentru că „fără bani“ nu este o opțiune în cazul unei mașini.

După doar câteva sute de metri de condus pe bulevardul Iuliu Maniu din București la volanul unui Peugeot 208 în trei uși cu motorizare diesel de 115 cai-putere, m-am gândit la prima mea mașină, care avea același tip de caroserie. Mi-ar fi plăcut ca, acum mai bine de 13 ani, când mi-am luat permisul de conducere, să fi avut un Peugeot 208. Pe atunci, în 1999, Peugeot lansase, de un an, modelul 206, urmat apoi de 207 și 206+. Acestea din urmă vor fi înlocuite de actualul 208, potrivit reprezentanților Trust Motors, importator Peugeot.

Elementele distinctive ale modelului 208 față de predecesoarele sale sunt, în afara dimensiunilor mai mici, volanul cu un diametru redus –construit astfel pentru a da mașinii un caracter sportiv, dar și pentru a face posibilă vederea directă către vi­tezometru și celelalte ceasuri de bord –, precum și display-ul tactil de șapte inci dispus central, care integrează toate funcțiile multimedia . Caracterul sportiv este accentuat, în cazul modelului testat (costă 17.815 euro cu TVA inclus) , de pedalierul din aluminiu, parte a echipării de top Allure, care mai include, printre altele, volan și scaune îmbrăcate în piele.

Cuplul mai puternic, caracteristic motorizării diesel, s-a simțit din plin pe serpentinele din zona Posada, pe care le-am străbătut în drum spre Palatul Cantacuzino din Bușteni.

A șasea viteză, care nu există la motorizarea pe benzină – al doilea model testat a fost un 208 cu un motor de 1,6 litri și 120 de cai putere –, ar fi fost utilă în cazul condusului în stilul „eco“, asigurând o plajă suplimentară de accelerație

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii