Cautare




, Contributor

Auto |
|

Testdrive + Galerie Foto: Rapid, tranziție din A spre B

Skoda-Rapid.jpg
”Forbes România” a testat Škoda Rapid, automobilul considerat, înainte de lansarea oficială, drept un concurent pentru Dacia Logan.

Fie un automobil Škoda Rapid, cu motorizare diesel de 1,6 litri și 105 cai-putere. Mașina pleacă din orașul A către localitatea B, situată la 100 de kilometri distanță. Să se calculeze consumul mediu de carburant, ținându-se cont că aproximativ 55 kilometri vor fi parcurși pe autostrada București – Ploiești, iar restul pe drum național.

GALERIE FOTO: Škoda Rapid

Soluția acestei probleme nu rezultă în urma vreunui calcul matematic, ci din parcurgerea propriu-zisă a traseului. Astfel, dacă pleci din București (orașul A), de la sediul Porsche Nord situat pe Șoseaua Pipera-Tunari și parcurgi cei aproximativ 100 de kilometri până la Crama Lacerta (localitatea B), unde a avut loc lansarea oficială a Škoda Rapid în România, înregistrezi un consum mediu de 4,9 litri de motorină, cu condiția să conduci ”economic”, adică să schimbi vitezele la indicația computerului de bord, la maximum 2.500 de rotații pe minut.

De altfel, dacă vrei să ai un consum de carburant ”onorabil” – în jur de 7 litri la suta de kilometri – și în condiții de trafic urban, este bine să ”asculți” computerul de bord. Altfel, dacă ai un stil de condus sportiv, îți place să simți mașina și schimbi viteza la cel puțin 3.000 de rotații pe minut, fii pregătit să scoți mai mulți bani din buzunar pentru combustibil, pentru că vei avea un consum mediu de circa 10 litri la suta de kilometri.

Škoda Rapid nu este însă o mașină destinată amatorilor de condus sportiv. „Škoda Rapid se adresează în special familiilor care doresc să-şi achiziţioneze o primă maşină la un preţ accesibil, dar care să le ofere suficient spaţiu şi siguranţă”, declară Vlad Rusu, director marcă Škoda. ”Modelul Rapid vine să înlocuiască Octavia, care va migra, odată cu a șaptea sa generație, din clasa A spre clasa B.”

Una dintre caracteristicile care transformă Škoda Rapid într-o mașină de familie este portbagajul, care are un volum de 550 de litri. Spațiul interior este mai mare decât la Octavia, deși dimenisunile exterioare (4,48 metri lungime și 1,7 metri lăţime) sunt mai mici.

Cu acest model, producătorul ceh cu acționariat german (Grupul Volkswagen este proprietarul Škoda) dorește să acopere cât mai mult din segmentul A, dar și să atragă cumpărători din clasa B, chiar dacă aceasta va însemna o suprapunere cu clienții pentru Octavia. ”Alături de Octavia, Rapid va reprezenta motorul vânzărilor mărcii Škoda pe piaţa locală“, a declarat Daniel Moise, Director de produs al mărcii.

Modelul dispune de trei niveluri de echipare (Active, Ambition, Elegance), cu 4 motoare pe benzină (1.2 MPI / 75 CP; 1.2 TSI / 86 CP; 1.2 TSI / 105 CP; 1.4 TSI / 122 CP) şi 1 propulsor Diesel (1.6 TDI / 105 CP). Anul viitor va fi lansată pe piața din România și o variantă de motorizare diesel de 1,6 litri și 90 de cai-putere.

Škoda Rapid este lansată pe piaţa din România cu preţuri recomandate începând de la 11.990 Euro (TVA inclus). Oferta specială de lansare conţine şi o reducere de 1.000 Euro (TVA inclus), aplicabilă tuturor nivelurilor de echipare, mai puţin modelului de intrare Active 1.2 MPI / 75 CP. Cea mai scumpă variantă ajunge să coste aproximativ 20.000 de euro. ”Ne propunem să vindem, în 2013, între 2000 și 2.500 de unități”, precizează Vlad Rusu.

Echiparea de bază include instalaţie de aer condiţionat, program electronic de stabilitate, şase airbag-uri, închidere centralizată, geamuri electrice faţă, sistem audio original.

 

Puncte bune:

–          Spațiu interior mai mare decât la generația a doua a modelului Octavia, în ciuda dimensiunilor exterioare mai mici

Testdrive și GALERIE FOTO Skoda Octavia generația a treia

–          Volumul portbagajului de 550 de litri

–          Stimulează stilul de condus ”economic”, potrivit pentru o mașină de familie

–          Sistem start&stop și senzori de parcare

De îmbunătățit:

–          Consumul mediu de carburant în mediul urban

–          Nu există suport de pahar în zona centrală față, deși, în general, spațiile destinate stocării sunt numeroase în interiorul mașinii

–          Cotiera dintre scaunele din față este neinspirat poziționată, peste frâna de mână. Deși se poate ridica, șoferul este incomodat de cotieră în momentul când vrea să acționeze frâna de serviciu.

 

Știați că…

–          Primul model Rapid de la Škoda a fost lansat în 1934?

–          Producția modelului a fost întreruptă în 1947?

–          Modelul a reapărut în 1984 și a participat, până în 1988, cu rezultate semnificative, la raliuri?

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii