Cautare




, Contributor

ForbesCars |
|

Test – Nissan Note

Test - Nissan Note
Am fost în Slovacia pentru a conduce în premieră noul model Nissan de clasă mică. Iată povestea completă a celui de-al doilea Note din istorie.

Strategia Nissan de a construi mașini "globale", modele aproape identice pentru orice piață s-a dovedit a fi de succes. Prima generație a monovolumului de clasă mică Nissan, Note, a fost comercializată în toată lumea în aproape un milion de exemplare iar în Europa (plus Rusia) a reușit o cifră de vânzări impresionantă – 470.000 de unități.

Prezentat la Geneva anul acesta, noul Note este al treilea produs de clasă mică Nissan. Este poziționat între Micra (a cărei platformă tehnică o și folosește) și Juke și nu mai are absolut nicio legătură cu fosta generație. Dacă primul model putea fi comparat direct doar cu Citroen C3 Picasso sau Renautl Modus, această a doua generație pe care am condus-o la Bratislava este o mașină pe care cei de la Nissan o aruncă în luptă directă cu toate modelele hatchback de clasă mică clasice (Clio, Fiesta, Yaris, Corsa etc) nu doar cu monovolumele de clasă mică Meriva sau B-Max. 

Bazându-se pe o stilizare foarte dinamică a noului Note, Nissan anunță că principalul concurent al modelului său este Fiesta. Astfel, noul Note va avea prețuri comparabile cu cele ale lui Fiesta dar, anunță Nissan, va oferi mai multe dotări la același nivel de echipare/ motorizare. Vom vedea care este situația exactă a prețurilor pentru piața din România mai aproape de momentul lansării pe piață, în toamna acestui an.

Nissan și-a propus să vândă o Micra îmbunătățită (disponibilă și ea în România de la sfârșitul verii) ca model de bază în oferta sa de clasă compactă, Note este poziționat o treaptă mai sus iar Juke este văzut ca un model premium pentru clasa mică având în vedere că s-a vândut mult mai bine decât MINI sau Citroen DS3, de exemplu, anul trecut. Concentrarea de forțe Nissan pe segmentul clasei mici este justificată de faptul că share-ul mărcii în această clasă s-a dublat în ultimii cinci ani. Doar Juke a vândut până acum aici peste 350.000 de exemplare iar Micra în toată cariera – peste șase milioane.

Cu o lungime de 4.1 metri, noul Note este cu puțin mai scurt decât o Fiesta sau o Ibiza iar caroseria sa cu aspect de monovolum dar desenată foarte dinamic ascunde unul din cele mai mari interioare ale clasei mici. Spațiul pentru pasagerii din spate este foarte mare și poate fi influențat (împreună cu portbagajul) de bancheta spate culisabilă longitudinal pe o lungime de 16 cm. Apropo de portbagaj, acesta are 325 de litri volum de depozitare spandard și poate ajunge la un maxim de 411 litri, doar din mutarea banchetei.

Șoferul are de acum o poziție de conducere ceva mai joasă decât la modelul precedent dar tot rămâne la conducere mai sus decât într-un model clasic din segmentul mic. Poziția de conducere cere obișnuință pentru că este ușor mai înaltă și veți găsi reglajele scaunelor și al volanului insuficiente. Mai mult, șezutul scaunelor din față ar putea fi mai confortabil.

Trei motorizări vor fi disponibile pe Note: un motor pe benzină de 1.2 litri, în trei cilindri cu 80 CP (aspirat) sau cu 98 CP (supraalimentat cu turbo) și diesel-ul de 1.5 litri de la Renault cu 90 CP. Acesta din urmă este motorul ideal pentru noul Note deoarece are forță suficientă pentru a mișca mașina eficient în orice situație. Există un mod "Eco" de rulare cu buton dedicat pe tunelul median și odată apăsat va ajuta la obținerea unui consum de combustibil foarte mic pentru că limitează cuplul motor al diesel-ului.

Galerie foto test Nisan Note diesel 1.5 dCi 90 CP

Am condus mult Micra, mașina ce a donat platforma pentru Note și pot spune că este o diferență uriașă între cele două mașini. Note are o ținută de drum foarte confortabilă pentru segmentul său, suspensiile fiind silențioase, mult mai silențioase decât cele ale Micrei. Direcția este precisă și plăcută de manevrat și în oraș dar și în afara acestuia pe viraje. Aici, există ruliu în Note dar nici pe departe atât de mult precum în Micra. Ținuta de drum a lui Note este neutră, mult mai sigură decât te-ai aștepta de la o mașină cu aspect de monovolum.

Galerie foto test Nisan Note benzină 1.2 DIG-S 98 CP

Am fost mereu fanul motoarelor pe benzină în detrimentul diesel-ului și astfel la testele din Bratislava m-am bucurat să găsesc propulsorul turbo de 1.2 litri și 98 CP. Este singurul ce poate fi echipat și cu o cutie CVT pentru cei care vor și mai mult confort. Dar, atenție, cred că este prima oară de la startul erei downsizingului când trebuie să spun asta: nu conduceți Note pe benzină. Motorul este atât de lipsit de putere încât te vei întreba dacă nu cumva mașina are o problemă de greutate. Nu este așa, masa proprie a lui Note este de puțin peste 1.1 tone. Pur și simplu, Note-ul de 98 CP nu are putere nici pentru o depășire decentă. Cutia este etajată scurt, dar nici asta nu ajută motorul: degeaba se turează dacă nu se întămplă nimic până peste 4.000 rpm. De obicei, motoarele turbo au ca o calitate importantă, mult cuplu în plaja joasă de turație. Nici asta nu se întâmplă la propulsorul lui Note. Mașina asta poate circula doar încet, reprizele sunt ireal de lente.

Deci, dacă sunteți genul care vrea o mașină de clasă mică diferită și sunteți atrași de Note, gândiți-vă că are doar o singură motorizare care îl face o mașină foarte bună: diesel-ul de 1.5 litri dCi.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii