Cautare




, Contributor

ForbesCars |
|

Test – Maserati Ghibli

Test - Maserati Ghibli
A doua mare lansare Maserati a acestui an este Ghibli, mașina de volum care i-a lipsit dintotdeauna constructorului italian. L-am condus în Italia, iată cum se comportă.

La ultima noastră vizită în Italia la fabrica Maserati de la Modena, în urmă cu aproximativ două luni, marca italiană anunțase că vânduse peste 10.000 de mașini în doar cinci luni. Acum câteva zile, participând la evenimentul de lansare internațională a noului Ghibli, am aflat că vânzările au constinuat să crească și este clar că Maserati va încheia 2013 la un nivel istoric. 11.966 de comenzi au fost înregistrate anul acesta până în această clipă de către Maserati. Ce este cel mai important este că mașina construită special pentru a spori substanțial vânzările, limuzina de clasă mare Ghibli se vinde din ce în ce mai bine. Un total de 1.076 comenzi au fost înregistrate până acum de către Maserati.

Marca italiană susține foarte puternic faptul că "germanii nu pot satisface corespunzător nevoia de a fi diferit" și justifică astfel prezența mărcii în segmentul în care activează Audi A6, BMW Seria 5 și Mercedes-Benz Clasa E. Atenție însă, pentru că este poziționat ca preț ceva mai sus decât aceste trei modele, Ghibli este considerat in-house și ca o alternativă pentru A7, Seria 6 GranCoupe sau CLS. Desigur, forma extrem de dinamică și elegantă a caroseriei lui Ghibli îi permite lui Maserati să-și poziționeze astfel noua limuzină. Desenul caroseriei este atât de frumos din orice unghi încât mașina asta nu va avea nicio problemă să convingă un client (interesat în primul rând de estetica mașinii și al exclusivității pe care ți-o poate aduce aceasta) al mărcilor enumerate mai sus fie că își dorește o limuzină de clasă mare fie un coupe cu patru uși din acest segment…

Galerie foto: Test Maserati Ghibli în Italia

Ghibli este construit la noua fabrică Maserati "Avvocato Giovanni Agnelli" de la Grugliasco, alături de limuzina de lux Quattroporte. Desigur, platforma tehnică a acestuia este folosită și de Ghibli care este însă mai scurt la toate capitolele decât Quattroporte. Ca un detaliu foarte interesant care explică aspectul foarte agresiv al lui Ghibli, el este ușor mai lat (2.1 metri lățime!) decât Quattroporte în condițiile în care altfel este mai mic la toate celelalte dimensiuni. Aproximativ 50% din caroseria sa este construită din aluminiu iar platforma tehnică preia aproximativ 45-48% din componentele folosite și pentru Quattroporte. Confirgurația suspensiilor lui Ghibli rămâne identică celei folosite pe Quattroporte – suspensie independentă din aluminiu pe față, cu braț dublu și Multilink cu cinci brațe pe spate. În plus față de fratele său mai mare, Ghibli este echipat standard cu un diferențial spate cu patinare limitată, mecanic. Distribuția greutății pe punți este ideală în cazul lui Ghibli 50-50%.

Trei motorizări sunt disponibile pe Ghibli: Un V6 de trei litri bi-turbo, oferit în două trepte de putere – 330 CP (500 Nm) și 410 CP (550 Nm) ce echipează versiunile S și SQ4 precum și un diesel V6 de trei litri cu 275 CP și 600 Nm. Acesta din urmă este primul diesel din istoria de 99 de ani a lui Maserati. Motorul diesel este construit la compania Via Motori pe baza blocului motor al propulsorului V6 diesel montat pe Lancia Thema și Jeep Grand Cherokee. Maserati spune că diesel-ul său este unicat din punct de vedere al componentelor și setărilor. Toate versiunile de Ghibli sunt echipate cu transmisia automată în opt rapoarte de la ZF despre care Maserati spune că în mașinile sale oferă cei mai rapizi timpi de schimbare de treaptă din lume, dintre toate modelele echipate cu această cutie.

Pentru prima mașină diesel în 99 de ani de existență, Ghibli echipat cu motorul de 275 CP este o mașină extrem de reușită. Întregul pachet numit Ghibli Diesel este superb de la aspectul mașinii și până la rafinamentul pe care îl oferă la conducere. Motorul este foarte silențios la interior și are o funcționare rafinată, foarte plăcută. Dar pentru că Maserati este recunoscut drept un brand care știe să se facă auzit, Ghibli Diesel este echipat cu o evacuare specială cu amplificatoare de sunet în segmentele finale. Rezultă un sunet foarte spectaculos pentru un diesel, dar un sunet care se va auzi foarte spectaculos când mașina este în mișcare. Vă spun doar că veți ține minte un Ghibli Diesel după ce va trece pe lângă voi.

Deși direcția se simte cam artificială ca răspuns la comenzi, Ghibli este de apreciat pentru ținuta de drum foarte bună. În modul normal al suspensiei confortul la bord este excelent la același nivel cu cel dintr-un Seria 5 iar la un regim de conducere sportiv ținuta de drum este impresionant de sportivă mai ales cu amortizoarele trecute în mod de lucru "Sport". Cu tracțiune spate și un cuplu de 600 Nm te-ai aștepta la un comportament sălbatic de la un Maserati dar Ghibli este altceva. Are un dinamism unic în segment și o ținută de drum foarte sportivă și în același timp foarte sigură – este aproape imposibil să supravirezi cu mașina asta iar ușurința cu care o vei înscrie pe trasele pe care ți le dorești te va face să te îndrăgostești. Distribuția maselor pe punți în procentaj ideal este o magie care le-a reușit perfect celor de la Maserati pentru prima lor limuzină de clasă mare.

Dacă nu aveți probleme cu un consum de combustibil mai ridicat și vreți un sunet Maserati autentic, trebuie să optați pentru un ghibli S sau un S Q4. Acesta din urmă este echipat cu sistemul de tracțiune integrală Q4 lansat pe Quattroporte și este una din cele mai rapide mașini de felul său din segment: 0-100 în 4.8 secunde și 284 km/h viteză maximă. Iar evacuarea sună cam așa… 

Având în vedere că ținuta de drum a versiunilor cu propulsie este senzațională nu are rost să cheltuiți mai mult pentru un S Q4 decât dacă locuiți într-o zonă unde știți că va ninge mult. Altfel, motorul este disponibil pe Ghibli S doar cu tracțiune spate și merită atenție pentru că oferă mai mult spirit Maserati pentru Ghibli datorită sunetului absolut fantastic. ȘI desigur este mai rapid decât diesel-ul. Motorul de 330 CP pare prea mic pentru Ghibli după ce ai condus versiunea de 410 CP și chiar și după diesel-ul care oferă cu 100 Nm mai mult. Cred că o decizie finală de cumpărare trebuie luată între Ghibli S și Ghibli Diesel…

Oricare ar fi concluzia, universul Maserati în care veți intra la propriu, adică habitaclul este la fel de special precum exteriorul. Încă nu avem detaliile complete legate de prețuri și nivel de dotări pe fiecare versiune în parte dar Maserati promite echipări standard foarte bogate care vor justifica o mare parte din prețul mai ridicat dintre un Ghibli și un Seria 5 să spunem. Cred însă că Ghibli poate fi scutit de comparații directe pentru că arată absolut fantastic, are motoare care sună fabulos, este foarte rapid indiferent de propulsor și poartă un brand foarte exclusivist. Interiorul său este stilizat sportiv dar totuși elegant și chiar dacă nu are toate gadget-urile din lume este corect ergonomic și are un aer aparte, unicat. De aceea cred că Maserati are dreptate când spune că Ghibli va fi un element cheie al revoluției industriale Maserati ce va duce vânzările la 50.000 de unități anual peste doar câțiva ani. 

Un Ghibli Diesel are un preț de pornire în România de 54.000 euro fără TVA, adică aproape 67.000 de euro. Dacă informațiile legate de dotări și echipări se vor adeveri și vei mai adăuga să spunem 10.000 de euro în opționale s-ar putea ca un Ghibli echipat foarte bine să convingă mulți clienți români care gândesc precum brandul italian că: "germanii nu pot satisface corespunzător nevoia de a fi diferit".

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii