Întâmplarea face că primul Porsche pe care l-am condus să fie unul electric – nu hibrid, 100% electric. Evident, e noul Taycan, lansat anul trecut la Salonul Auto de la Frankfurt. Am testat Taycanul Turbo pe circuitul de la Hockenheim și pe o distanță de aproximativ 200 km, pe drumurile și autostrăzile din apropiere. Ca aspect, Taycan păstrează silueta specifică Porsche, dar farurile nu mai au ovalul clasic. Mașina este un sedan coupe cu patru uși, ceva mai mică decât Panamera, dar mai mult decât încăpătoare pentru patru pasageri (compartimentele pentru bagaje au capacitatea de 407 litri în spate și de 84 litri în față). Cu un fenomenal cuplu de 850 Nm și accelerație de la zero la 100 km/h în 3,2 secunde, depășirile pe distanțe scurte nu sunt o problemă, ci o plăcere, iar sistemul de frânare, cu discuri și etriere uriașe, e un companion de nădejde. Manevrabilitatea mașinii este surprinzătoare pentru un automobil de asemenea dimensiuni, dar normală, specifică pentru Porsche. Interiorul este impecabil finisat, cu materiale care nu doar că sunt de calitate, ci transmit senzația de bun, de lucru bine făcut: un detaliu care poate părea nesemnificativ, pielea care îmbracă volanul, de exemplu, pare mai fină decât la alte automobile de lux pe care le-am testat. Iar volanul este rotund, nu teșit inutil în partea de jos, cum e la alți producători care vor să dea un aer sport unui automobil cu 110 CP. Fiind un Porsche, Taycan nu e o mașină discretă, care să treacă neobservată, dar nici nu epatează cu nimic; nu face false promisiuni și face mai mult decât arată. Puternic și elegant, Taycan este un gentleman căruia îi simți mușchii prin smochingul de lână abia când îl apuci amical de braț.
Porsche Taycan este disponibil în trei versiuni, 4S, Turbo și Turbo S, cu puteri între 435 CP și 625 CP. Autonomia este între 333-407 km pentru 4S și 388 – 412 Km pentru Turbo S, în timp ce încărcarea rapidă (până la 80% din capacitatea bateriei) are loc în 22,5 minute. Prețurile încep de la 111.389 euro pentru Taycan 4S și urcă până la 191.626 euro pentru Turbo S.
ADVERTISEMENT