Cautare




, Editor Coordonator

Lifestyle |
|

Test drive Jaguar F-Type: Călătorie de plăcere

„Frumusețea vine din interior” nu e o formulă care să îi mulțumească pe designerii de la Jaguar. Așa că au avut grijă ca noul F-Type să fie frumos în interior și superb în exterior. Am testat versiunea de bază, cu motor de 2.0 litri și 300 de cai putere.
SKY_5360

Să tot fie vreo trei ani de când un penthouse din Miami a devenit viral pe Internet pentru că avea expusă în living caroseria în mărime naturală a unui automobil Pagani Zonda. Extravaganță, aroganță, decadență – au fost câteva dintre epitetele care mi-au venit pe limbă atunci, deși la urma urmei fiecare e liber să-și facă de cap între propriii pereți.

Am început să-l înțeleg pe excentricul din Miami după ce am făcut un test drive cu un Jaguar F-Type. „F” de la „frumoasă de pică”: o mașină pe care aș pune-o în living, pe o platformă rotativă, s-o pot admira fără efort, din orice unghi, în timp ce îmi beau cafeaua dimineața.

E-Type față în față cu F-Type

 

Lansat în 2013 și trecut printr-un face-lift recent, F-Type este urmașul spiritual al lui Jaguar E-Type, automobilul despre care însuși Enzo Ferrari a spus că este „cea mai frumoasă mașină din lume.”

Chiar în anul lansării, F-Type a primit premiul World Car Design of the Year. Și fără această confirmare oficială, F-Type este, estetic vorbind, un succesor cât se poate de demn al lui E-Type.

Frumusețea automobilului, evidentă în filme și fotografii, sporește parcă în momentul în care ai mașina în față. Drumul de la o schiță reușită la o mașină reușită este lung și anevoios, dar F-Type l-a parcurs cu bine.


Ce-mi place cel mai mult la F-Type? Că a fost un proiect curajos, lansat în zorii erei electrificării, și upgradat la apogeul acesteia. Când toată lumea auto vorbește de autonomie, de cât ține bateria și ce repede se încarcă, Jaguar mărește frumușel puterea V8-ului de sub capota lui F-Type, urcând-o la 575 CP.

Supersportiv și un simbol al capacității tehnologice a brandului britanic, F-Type rămâne cel mai bun prieten al șoferului, căruia îi acordă un grad de libertate rar întâlnit în clasa sa: nu ai head-up display, sistem de menținere a benzii, asistent la parcare; adică avem ceva sisteme de asistență, dar nu exagerăm, avem navigație și display tactil de dimensiuni decente, cu grafică personalizată, avem avertizare pentru unghiul mort, dar nu asta ne definește.



F-Type te cucerește cu ținuta de drum, cu manevrabilitatea și agilitatea sa. Cu demarajul sportiv și cu sunetul motorului, cu capota lungă și silueta sa clasic-elegantă; cu interiorul impecabil finisat, în două nuanțe de piele, cu cusături contrastante și sigla Jaguar brodată pe tetierele scaunelor care îmbină optim confortul cu sportivitatea; cu bordul în care digitalul conviețuiește armonios cu analogul. De ce nu, cu gurile de ventilație care se ridică din bord dacă dai climatizarea la maxim.

Fiindcă F-Type înseamnă performanță, să trecem în revistă cifrele: am testat modelul de bază, așa-numitul P300, cu motor de 2.0 litri, 300 CP și cuplu de 400 Nm, tracțiune spate și cutie de viteze automată cu opt trepte. Cel mai mic motor și cel mai prietenos cu mediul.

Poate fiindcă eu, unul, nu mă văd posesorul unei mașini cu putere mai mare de 300 CP, cred că motorul de 2.0 litri satisface ambițiile sportive ale majorității șoferilor. Prinzi suta în 5,4 secunde, iar viteza maximă este de 250 km/h.


Se poate însă și mai mult, dacă vrei să alergi pe circuite sau, pur și simplu, îți dorești o mostră din ceea ce poate face Jaguar pentru tine: cealaltă variantă este V8-ul de 5.0 litri, cu două niveluri de putere, 444 CP și 575 CP pentru F-Type R. Accelerația de la zero la 100 km/h are loc în 4,4, respectiv 3,7 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 300 km/h.

Prețurile pentru F-Type pornesc de la 64.000 de euro pentru versiunea cu motor de 2.0 litri, și de la 125.000 de euro pentru vârful de gamă, cu V8 de 575 CP. Lista de opționale și accesorii este bogată și se poate concretiza lejer într-un supliment de preț de cel puțin 30.000 de euro.

A thing of beauty, spune John Keats, și nu găsesc o „rimă” mai potrivită pentru a descrie F-Type-ul. Nu e o mașină de care ai nevoie, nu ai ce face cu ea la supermarket, nu te ajută dacă ai familie numeroasă.

Menirea ei este să ofere plăcere.

… Și eventual, să inspire. Pe mine, de exemplu, m-a inspirat să redecorez. Încă sunt în căutarea unei soluții pentru instalarea unei platforme rotative în livingul unui apartament situat la etajul al treilea al unui bloc comunist. Pentru orice eventualitate.

Foto Denisa Simionescu, Marius Michailov, Jaguar Media

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii