Cautare




, Contributor

ForbesCars |
|

Test – BMW M135i

Test - BMW M135i
BMW și-a propus să păstreze indicativul "M" doar pentru anumite modele ale sale dar forțat de împrejurări a inventat divizia M Performance.

Iar aceste împrejurări au fost create bineînțeles de Audi care oferă modelele S pentru toată gama. Cumva, BMW trebuia să ofere o alternativă și așa a fost creată "marca" BMW M Performance. Astfel, pachetele M pentru stilizarea caroseriei și interior sunt completate pentru anumite modele de versiuni de motorizări speciale care transformă mașina într-un vârf de gamă fără a o modifica însă complet din punct de vedere tehnic, așa cum "pățește" orice model ce devine un M veritabil.

Galerie foto: Test BMW M135i

Numele M1 reprezintă ceva aparte și ar trebui să fie ceva aparte și poate de aceea BMW nu va produce niciodată un vârf de gamă M pentru Seria 1. Momentan, hot-hatch-ul BMW poartă semnătura M Performance și se numește M 135i. Puterea sa maximă îl plasează deasupra lui S3 dar sub noul A 45 AMG de la Mercedes-Benz și foarte probabil și sub viitorul RS3.

Puterea însă nu a fost niciodată o problemă pentru BMW pentru că mașinile mărcii sunt ajutate să fie printre cele mai rapide de un șasiu inteligent tunat cu suspensii setate perfect și evident de transmisie și direcție.

Motoarele cu șase cilindri în linie de la BMW au un sunet aparte și M135i te va vrăji imediat cu sound-ul său chiar dacă vorbim de un motor turbo. Caracterul definitoriu al unui M veritabil este păstrat în hot-hatch-ul Seriei 1: puterea mare transmisă către roțile din spate înseamnă că vei reuși cu greu să accelerezi corect și foarte eficient la plecările în forță de pe loc. Pierderile de aderență se repetă continuu, devenind enervante și făcându-te să îți dorești să cumperi M135i-ul echipat cu xDrive.

Acest lucru te va ajuta să reușești plecări impecabile dar va îngreuna mașina și îi va răpi din farmecul pe care cred că îl caută orice client de M sau M Performance. Acea frică ce îți va construi niște nervi de oțel. Iar acești nervi te vor ajuta să îți păstrezi calmul atunci când M135i va pleca de spate violent când conduci din ce în ce mai rapid și te simți din ce în ce mai bine. Supravirarea face parte din meniul acestei mașini foarte rapide care va fi pe placul tutror amatorilor de mașini sport BMW ce tind să rămână clasice pentru brand: sunt mai sigure ca niciodată, mai rapide dar totuși au un șase în linie sub capotă și îți bagă frica în oase la prima greșeală de pilotaj.

Fast facts: M135i Aut. Motor: L6, 2.979 cmc, 320 CP, 450 Nm; Cutie: automată, opt trepte; Performanțe: 0-100 km/h 4.9 sec, 250  km/h, consum mediu 7.5  l/100 km; Preț de pornire: 43.090 euro cu TVA

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii