Cautare




, Contributor

ForbesCars |
|

Test – Audi S3 S-tronic

AudiS324.jpg
A fost nevoie de trei generații pentru ca hot-hatch-ul Audi să devină unul din cele mai bune modele de acest tip din istoria autoturismului.

Un hot-hatch este acea mașină de clasă compactă cu multă putere sub capotă, extrem de rapidă, foarte manevrabilă și deci extraordinar de distractivă pentru șofer. Este greu să găsești echilibrul perfect de putere, setările ideale pentru suspensie pentru a nu fi prea tare pentru drumurile în oraș și nici prea moale pentru circuit. Plus, problema tracțiunii – spate este scumpă, față nu permite prea multă putere, integrala este greu de controlat la limită. Audi a găsit însă soluția perfectă, setările ideale și noul S3 este cel mai bun hot-hatch compact pe care ți-l poți cumpăra acum.

Galerie foto test S3 S-tronic

RS3 va avea probabil peste 360 CP dar cei 300 CP ai lui S3 sunt suficienți. Noua platformă tehnică MQB, folosită de toate modelele compacte ale grupului VW se dovedește o bază excelentă pentru modele sportive. Echipat standard cu amortizoare controlate electronic și cu sistemul de tracțiune integrală quattro, S3 este extrem de sigur și ușor de manevrat în ciuda puterii mari. Datorită sistemului 4×4 ea este eficient transmisă la șosea iar ținuta de drum este neutră în majoritatea situațiilor în care veți împinge mașina. Direcția este extrem de precisă și te va ajuta să controlezi mașina perfect chiar și în cele mai delicate momente. Acestea sunt acele clipe în care S3 va subvira la intrarea cu forță într-un viraj pentru ca apoi să supravireze ușor. O scurtă corecție din volan și dozarea potrivită a accelerației va scoate S3 din situația în care una din punți pierde aderența și îl va propulsa cu forță pe direcția indicată de șofer.

Niciodată S3 nu a fost atât de rapid, atât de precis și de plăcut și ușor de pilotat în forță. În plus, sună foarte bine pentru că Audi a creat un sistem ce amplifică sunetul produs de motor folosind vibrațiile din caroserie și apoi îl transmite cu niște conducte în habitaclu. S3 sună acum foarte puternic, are un sunte grav, înfundat, motorul domină sonor toată atmosfera. Noul S3 Este o revelație a segmentului său, o mașină care a devenit, cel puțin pentru șofer, atât de bună!

Fast facts: S3 S-tronic. Motor: L4, 1.984 cmc, 300 CP, 380 Nm; Cutie: automată,  dublu-ambreiaj, șapte trepte; Performanțe: 0-100 km/h 4.8 sec, 250 km/h, consum mediu 6.9 l/100 km; Preț de pornire: N.C.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii