Cautare




, Contributor

Auto |
|

Tesla este prinsă în mijlocul războiului tehnologic dintre SUA și China

Compania americană a fost acuzată că și-a folosit mașinile pentru a spiona statul asiatic, o piață cheie pentru Tesla.    
Tilgurg,,Netherlands,-,September,25,,2016:,Tesla,Motors,Assembly,Plant

China este o piață importantă pentru afacerea lui Elon Musk. Producția din noua „gigafabrică” Tesla din Shanghai a contribuit la creșterea prețului acțiunilor companiei, însă se apropie un nor negru care amenință să acopere această dezvoltare, relatează The Telegraph.

Luna trecută, oficialii chinezi au interzis personalului militar și angajaților de la companii sensibile de stat să conducă mașinile Tesla, de teamă ca datele lor să nu fie colectate prin intermediul senzorilor și camerelor video, devenind astfel o amenințare la adresa securității.

Practic, Tesla s-ar putea trezi în aceeași poziție ca Huawei, doar că în sens invers. 

Musk a respins acele temeri, insistând că în cazul în care compania sa ar fi fost spionată de orice națiune, ar putea fi închisă. „Există un stimulent foarte puternic pentru noi să păstram confidenţialitatea oricărei informații, a spus el în cadrul unui important forum chinez.

„Cu un război rece tehnologic între SUA și China, Tesla rămâne prinsă la mijloc”, consideră Dan Ives, analist la firma de investiții Wedbush. 

Experții și veteranii industriei auto chineze spun că Musk va trebui să lucreze din greu pentru a se asigura că gigantul său auto nu va avea soarta gigantul tehnologic chinez Huawei. 

Oficialii chinezi ar fi știut deja că mașinile Tesla înregistrează în mod constant filmări de pe cele opt camere exterioare, precum și  faptul că acestea colectează date în timp real despre locație, viteză, temperatura cabinei, utilizarea airbagurilor și încărcarea bateriei. Deci, de ce se fac obiecții tocmai acum?

„Trebuie să ajungem la concluzia că acest lucru este motivat politic”, spune Michael Dunne, șeful consultanței auto ZoZo Go, care a trăit și a lucrat în China din 1990 până în 2016. „Din experiența mea, acesta este un memento pentru companiile străine că, indiferent cât de bine te descurci, nu uita cine este responsabil.”

Tesla este unul dintre primii producători auto externi cărora li s-a permis să se stabilească în China fără un parteneriat comun cu o companie națională.

Oficialii chinezi au protejat în mod tradițional companiile de stat, iar țara are o industrie bună a vehiculelor electrice.

Potrivit lui Dunne, dacă mașinile Chinei erau „insesizabile și uitate”, vândute în principal către firme de taxiuri, agenții de stat și persoane fizice care au beneficiat de subvenții guvernamentale, Tesla a reușit să creeze o frenezie în rândul oamenilor instruiți și bogați. Acest lucru a schimbat natura pieței chineze de vehicule electrice și a avansat ambiția Chinei de a deveni un epicentru global pentru producția și vânzările de mașini electrice.

Pentru Tesla, acest lucru a însemnat o puternică dependență de China. Compania a înregistrat anul trecut vânzări în valoare de 6,7 miliarde de dolari aici, dublu față de 2019 și mai mult de o cincime din veniturile sale totale.

„China este o parte foarte importantă a planurilor pe termen scurt ale Tesla, iar în următorii cinci ani este crucial pentru ei să-și atingă țintele”, spune Simon Moores, directorul general al firmei de date Benchmark Mineral Intelligence.

Mai mult decât atât, Paul Triolo, fost consilier al guvernului SUA în domeniul tehnologiei chineze, susține că adevărata problemă ar putea fi de cealaltă parte a Pacificului. Producția Tesla implică o mulțime de tehnologii avansate, ceea ce ar putea atrage atenția guvernului american asupra potențialului ca acestea să fie transferate în China.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii