Cautare




, Contributor

Forbes.com

IT |
|

Tendițe în e-commerce în perioada sărbătorilor: telefoanele și jucăriile, cele mai căutate cadouri

smartphone-with-apps-thumb19122977.jpg
Conform rezultatelor obținute de SEO monitor, unul dintre principalii jucători de pe piața de promovare pe motoarele de căutare, din analiza căutărilor pe cuvinte cheie reiese că cei mai mulți români își doresc să găsească anul acesta sub brad telefoane mobile. Pe locurile următoare în topul preferințelor vin jucăriile, ceasurile, parfumurile, laptopurile și bijuteriile.

În preajma sărbătorilor, electronicele cuceresc topul căutărilor pe internet. O analiză asupra căutărilor efectuate în anii trecuți arată că în luna decembrie a acestui an se vor face pe Google aproximativ 70.000 de căutări pe cuvântul telefoane. Foarte aproape și justificat de tradiția cadourilor pentru copii este cuvântul jucarii care se estimează că va atrage anul acesta 65.000 de căutari.

Pe următoarea poziție în topul preferințelor pentru cadouri se află ceasurile și parfumurile, care vor avea fiecare în jur de 45.000 de căutări. Urmatorul loc în clasament îl ocupă următoarele căutări: laptopuri, lenjerie intimă și bijuterii, fiecare cu o estimare de 20-23.000 de căutări în decembrie 2012.

Studiul* privind comportamentul consumatorilor români în online în perioada sărbătorilor de iarnă realizat de SEO monitor arată că românii încep să caute pe internet reduceri, promoții, oferte de sezon pentru telefoane încă de la începutul lunii noiembrie. Din prima săptămână a lunii noiembrie și până la începutul lui decembrie căutările cresc cu 15%.

Parfumurile au o creștere și mai mare, interesul pentru aceste produse fiind vizibil din prima jumătate a lunii noiembrie, la începutul lui decembrie ajungându-se chiar la o creștere cu 40 de procente. Căutările pe lenjerie intimă și bijuterii se instalează pe un trend ascendent la sfârșitul lunii noiembrie și cresc cu aproape 30 de procente. Decorațiunile de Crăciun se caută încă din octombrie, având o ascensiune de 90 de procente până pe 15 decembrie.

Perioada sărbătorilor este un moment foarte important pentru cei mai mulți retaileri, fie ei proprietari de e-commerce-uri sau nu. Potrivit studiului realizat de SEO monitor, utilizatorii de internet aleg să caute cadouri de sărbători fie bazându-se pe rezultatele oferite de Google pe cuvinte cheie, fie mergând direct către un magazin online deja cunoscut. În a doua situație, magazinele online care au construit deja un brand cunoscut au foarte mult de câștigat în perioada Crăciunului.

Astfel, magazine online specializate pe IT&C cu un brand cunoscut, precum emag.ro, altex.ro, oktal.ro, evomag.ro sau cel.ro, se pot aștepta la cereri directe în sezon. La fel și magazinele online de jucării precum toyz.ro, noriel.ro, strollers.ro sau fashion și cele specializate pe cadouri precum cadouri.ro, borealy.ro, fungift.ro respectiv fashionup.ro, miniprix.ro sau tinar.ro sunt cateva exemple care pot atrage datorita puterii brandului cereri si comenzi directe. 

”Studiile privind comportamentul consumatorilor români arată că pentru anumite produse – cum sunt telefoanele mobile – motorul de căutare Google a devenit principala sursă de informare și cercetare. Având astfel de informații legate de preferințele consumatorilor lor și cu o campanie de promovare pe motoarele de căutare începută la timp, retailerii pot să-și maximizeze profitul în perioada sarbatorilor de Crăciun.”, declară Cosmin Negrescu, CEO, SEO monitor.   

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii