Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Televiziunea rămâne la putere în piața de publicitate din România

Cu 305 milioane de euro investiții în publicitate, în anul 2013, România se plasează în prima parte a topului țărilor din Europa Centrală și de Est, arată recentul studiul „Media Fact Book 2014”, realizat de Initiative România.
publicitate_digitala.jpg

În Polonia, țară cu 38,5 milioane de locuitori, consumul de publicitate în 2013 a fost de 1,61 miliarde de euro (TV, internet, radio, print și outdoor). Piața din Cehia (10,5 milioane de locuitori) a atras investiții publicitare de 1,36 miliarde euro. Polonia și Cehia sunt cele mai atractive piețe din zonă. În Ungaria (9,9 milioane de locuitori), publicitatea s-a ridicat anul trecut la 420 milioane de euro.

După aceste trei țări, urmează România. Bugetul de 305 milioane de euro în 2013 este la nivelul anului 2010. Piețe mai sărace decât România (dar cu o populație mult mai mică) sunt: Slovacia – 277 milioane de euro, Croația – 189 milioane de euro, Bulgaria – 179 milioane de euro și Serbia – 155 milioane de euro.

Ponderea bugetului TV consumat din total investiții publicitare în România a fost în 2013 de 63%. Această cifră ridicată arată că advertiserii își mențin preferința pentru acest mediu foarte dezvoltat și cu mare impact la publicul românesc. Cu această cifră procentuală, România se află printre fruntașele consumului de publicitate pe TV. În fața României se află Albania (74%), Macedonia (71%) și Bosnia Herțegovina (70%). Bugetul de publicitate TV cu cea mai scăzută cotă de piață s-a înregistrat în Estonia: 29%. În această țară, printul are un market share de 28% din volum total investiții publicitare (84 milioane de euro).

O distrbuție a investițiilor publicitare mult mai echilibrată există în piețele mature din zonă: Polonia, Cehia și Ungaria. În Polonia, televiziunea are o cotă de 47%, iar în Cehia, de 40%. În Ungaria, ponderea televiziunii din bugetul total de publicitate a fost de 41%. Presa scrisă are cifre ridicate în aceste țări: 35% în Cehia, 21% în Ungaria și 13% în Polonia. Presa noastră a atras doar 6% din bugetul total de publicitate, fiind cea mai mică cifră procentuală a printului dintre cele 16 țări din zonă.

Ponderea investițiilor în promovarea pe digital din total buget de publicitate consumat în fiecare țară se prezintă astfel, conform „Media Fact Book”:

Polonia – 25%

Cehia – 10%

Ungaria – 23%

România – 15%

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii