Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Televiziunile pe care Roșia Montana Gold Corporation a consumat publicitate

Tv_rosia.jpg
Anul trecut, compania Roșia Montana Gold Corporation (RMGC) a cheltuit pentru campaniile publicitare pe televiziune aproximativ 550.000 de euro, potrivit estimărilor „Forbes România”, realizate pe baza costului pe punctul de audiență (CPP) pentru fiecare stație TV pe care s-au difuzat spoturile. Anul acesta, RMGC a redus substanțial promovarea pe televiziune.

În 2012, promovarea Roșia Montana Gold Corporation a acoperit toate televiziunile importante și canalele de știri. Evaluarea „Forbes România” a luat în calcul punctele de audiență (Gross Rating Point – GRP) livrate de fiecare stație în parte pentru spoturile difuzate. Pe baza GRP-urilor, clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni.

„Forbes România” estimează că bugetul de publicitate obținut de Pro TV prin difuzarea spoturilor RMCG (în funcție de audiența acestora) a fost de 210.000 euro. Este stația care a obținut cel mai mare buget de la această companie pe parcursul anului trecut, asta și pentru că are cele mai mari audiențe și prețuri de publicitate. Alte stații mari care au difuzat publicitate pentru Roșia Montana Gold Corporation au fost: Antena 1 (93.500), Prima TV (44.600 euro), TVR 1 (13.000 euro) și Acasă TV (51.600 euro).

Canalele de știri au atras următoarele bugete, potrivit estimărilor „Forbes România”: Antena 3 (57.000 euro), B1 TV (24.000 euro), România TV (11.800 euro) și Realitatea TV (17.000 euro). RMGC a consumat publicitate și pe OTV, cu un buget de aproximativ 10.300 euro.

În 2013, „motoarele” promovării și-au diminuat turația, bugetul de publicitate TV pentru primele șapte luni ajungând la aproximativ 180.000 de euro. Pro TV a vândut publicitate în valoare de 66.000 euro, iar Antena 1, 25.000 euro. Canalul România TV a avut o creștere de audiență în acest an, astfel încât bugetul de la RMCG s-a ridicat la circa 22.700 euro. Compania și-a redus promovarea pe TVR 1, Realitatea TV și n-a mai consumat pe Acasă TV.

Vezi și bugetele de publicitate cheltuite de RMGC pe radio. 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii