Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

A crescut numărul televiziunilor de filme, dar audiențele acestora au scăzut în 2014

Nișa televiziunilor de filme a avut în 2014 o cotă de piață de 4,36% la nivel urban, în scădere cu 0,74 puncte procentuale față de anul precedent. Scăderea a avut loc în ciuda creșterii numărului de televiziuni de filme care sunt monitorizate de Kantar Media.
filme_TV.jpg

Cu o cotă de piață (market share) de 4,36%, segmentul televiziunlor de filme ocupă locul patru în topul audienței urbane, după stațiile generaliste (34%), canele de știri (15,72%) și programe pentru copii și tineret (6,57%).

Scăderea audienței urbane pe acestă nișă se datorează ajustării în 2014 a universului pe care se fac măsurătorile Kantar Media conform datelor de la Recensământul Populației din 2011. Astfel, universul urban din 2014 a pierdut 419.000 de persoane față de cel din 2013, acesta ajungând 10.067.000 indivizi.

Astfel se explică pierderile de audiență suferite la nivelul anului 2014 de stațiile de filme artistice și seriale.

Lupta pentru audiență s-a dat între AXN și Pro Cinema, cu un rating mediu general de 23.785 de telespectatori/minut (toată ziua), respectiv 21.047 de orășeni/minut. De remarcat că, față de 2013, AXN a pierdut 4.646 de telespectatori, în timp ce Pro Cinema a suferit o scădere de 3.024 de telespectatori.

Pe locul trei în topul audienței pe această nișă s-a plasat Diva, cu un rating mediu de 19.803 de telespectatori/minut, în scădere cu 1.836 de persoane. Și Universal Channel, al patrulea canal de pe această nișă, a pierdut audiență: 2.904 de orășeni.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii