Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Televiziunile de filme care au atras cele mai mari bugete de publicitate în 2014

Volumul de audiență furnizat de nișa televiziunilor de filme pentru reclamele difuzate în perioada 1 ianuarie – 15 decembrie 2014 este la același nivel cu cel din 2013. AXN, Universal Channel și Film Café au înregistrat pierderi de audiență. Liderul pieței, Pro Cinema, a „bătut pasul pe loc”.
filme_TV.jpg

Televiziunea Pro Cinema a livrat clienților publicitari un volum de 29.144 puncte de audiență (Gross Rating Points – GRP’30) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), cel mai mare de pe segmentul televiziunilor de filme și seriale. Bugetul de audiență este la nivelul anului trecut (o creștere de doar 0,7%).

Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Point – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni.

AXN a suferit o scădere a bugetului de audiență de 11,5%, ajungând la un volum de 27.868 GRP’30 pe targetul comercial. Scăderea poate fi explicată prin direcționarea publicității către stațiile-surori, AXN Black și AXN White. În ciuda faptului că au avut volume mici de publicitate, acestea au înregistrat creșteri cu două cifre procentuale față bugetele din 2013: 14,7%, respectiv 83%.

Cea de-a treia televiziune în topul publicității a fost Diva (deținută de Universal Networks International), cu un buget de audiență de 21.954 GRP’30 pe targetul comercial, în creștere cu 3% față de anul 2013.

Universal Channel, a doua stație a lui Universal Networks International, a livrat 14.094 GRP’30 pe targetul comercial, suferind o scădere de audiență de 10,8%.

Acasă Gold, televiziune de telenovele și cea de-a doua stație a grupului Pro TV S.A. de pe această nișă, după Pro Cinema, a înregistrat o creștere de 46,2% față de 2013, atingând un buget de 7.707 GRP’30 pe targetul comercial.

De remarcat că cele două televiziuni ale grupului Pro TV S.A., Pro Cinema și Acasă Gold, dețin împreună 31,4% din publicitatea investită pe nișa filmelor. La rândul său, grupul Sony Pictures Television – AXN, AXN Black și AXN White – are o cotă de piață de 29%. Universal Networks International (Diva și Universal Channel) are un market share de 30,8%.

Așadar, publicitatea pe nișa de filme este disputată de grupurile Pro TV S.A., Sony Pictures Television și de Universal Networks International.

Alte televiziuni care au livrat audiență clienților publicitari: Film Café – 4.231 puncte de audiență (scădere de 39,6%), Comedy Central Extra – 2.763, TCM – 1.751 și Paramount Channel – 1.645 GRP’30 pe targetul comercial. Comedy Central Extra și Paramount Channel au aderat în acest an la sondajele de audiență TV din România.

Cele 11 televiziune de filme și seriale, înscrise în sondajele TV, au livrat în total 117.205 GRP’30 pe targetul comercial, cu 0,3% mai mult față de aceeași perioadă a anului 2013

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii