FacebookTwitterLinkedIn

În primele 9 luni ale acestui an, volumul de publicitate TV exprimat în puncte de audiență pe targetul comercial (Gross Rating Points – GRP’30) s-a ridicat la 1.561.729 GRP’30, în creștere cu 3,2% față de același interval al anului 2015.

Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni pe diferite prețuri (Cost per Point – CPP). Punctul de audiență este „moneda” prin care se tranzacționează publicitatea TV. Astfel, clienții publicitari cumpără audiență pentru reclamele difuzate.

Această creștere arată că bugetele de publicitate TV s-au dezghețat în acest an. Dar nu toate cele 58 de televiziuni ce figurează în monitorizări au obținut creșteri de publicitate.

Pro TV, liderul pieței TV, a livrat 398.857 GRP’30 pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), cu 13,8% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut. Este cea mai mare creștere procentuală din top 10 televiziuni.

Volumul de audiență furnizat de România TV a crescut cu 11,3%, ajungând a patra televiziune în topul general de publicitate.

Alte televiziuni care au obținut creșteri ale bugetului de audiență pentru reclamele difuzate: Antena 1 (4,2%), Kanal D (5%), Digi 24 (719,4%), Pro Cinema (4,9%), AXN (40,3%), Happy Channel (58%), Kiss TV (55%), Disney Junior (69%) și Disney Channel (89,4%).

AUDIENȚELE TELEVIZIUNILOR LA NIVEL NAȚIONAL – SEPTEMBRIE 2016

Televiziuni care au suferit scăderi ale volumelor de publicitate în primele 9 luni ale acestui an: Prima TV (-23,2%), Antena 3 (-34,3%), Acasă TV (-48,5%), Antena Stars (-9,9%), Național TV (-28,2%), Realitatea TV (-7,8%), History Channel (-26,8%), B1 TV (-40,5%), TVR 2 (-5,6%) și TVR 1 (-27,1%).

Canalul public TVR 1 a ajuns pe locul 21 în topul general de televiziune.

Se remarcă ascensiunea televiziunii de știri Digi24, care a urcat în acest an pe locul 10 în clasamentul publicității cu un volum de audiență de 31.693 GRP’30 target comercial.